Áramszedőtörés miatt tegnap csaknem egy óráig nem közlekedtek a szerelvények a nagykörúti villamos vonalán, amelynek felújítása óta számos üzemzavar történt. Ismét a felső vezetékkel volt gond, ezért a 4-es és
a 6-os villamosok helyett délelőtt pótlóbuszok szállították az utasokat.
Donáth Zoltán, a BKV Zrt. vezérigazgató-helyettese lapunknak elmondta: a felújítás szeptember végéig tart, s a budai Török utcánál szerda éjjel dolgoztak. – A felső vezeték csapos felfüggesztő elemének anyaghibája okozta a bajt, immáron tizenegyedszer. A zavar először kapcsolódik a beruházáshoz, és fokozott ellenőrzésre szólítottuk fel a kivitelezőt – tette hozzá. Bár a közlekedési társaság kimutatása szerint az elmúlt időszakban az üzembiztonság 99,6 százalékos, és a leállások száma 60 százalékkal csökkent, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület úgy látja: a BKV valótlan adatokkal akarja megtéveszteni az embereket. A civil szervezet állítja: május óta ez már a tizenhatodik felsővezeték-meghibásodás.
Bár Demszky Gábor kérésére a BKV-nál korábban belső vizsgálatot indítottak, és a hibák elhárítására intézkedéseket ígértek, a főpolgármester tegnap független szakértői vizsgálatot rendelt el az ügyben.
– Az a fő kérdés, hogy a főpolgármester alkalmas-e a város irányítására, ha a közlekedési vállalat képtelen rendesen üzemeltetni a villamosvonalakat. Hozzátette, hogy a főpolgármesternek nem a mostani vezetékszakadásnál, hanem már az első alkalmat követően „kötelessége lett volna kivizsgálni”, mi okozza a műszaki hibákat. Az üzemzavarok valódi felelőse Demszky Gábor – állítja Wintermantel Zsolt (Fidesz– MKDSZ) fővárosi frakcióvezető-helyettes.
Lemondott az óbudai baloldali korrupciós botrány egyik főszereplője