Nem csitul a Combino-vita

Szakmai és kommunikációs stratégiája miatt is alkalmatlan feladatai ellátására a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. vezérkara – állítja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület, bírálva, hogy az úgynevezett Combino-jelentés a szakmai felelősség kérdésével nem foglalkozik. Tarlós István főpolgármester-jelölt a politikai felelősséget firtatja, ám a főváros, illetve a BKV vezetői egyelőre nem nyilatkoznak.

2006. 08. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Holnapután tárgyalja a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Zrt. felügyelőbizottsága (fb) a nagykörúti felsővezeték-rendszer meghibásodásit vizsgáló jelentés kibővített változatát, azonban a Combino villamosok beüzemelésének csődje miatt kipattant botrány nem csillapodik. Tegnap a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) tette közzé szakmai állásfoglalását az ügyben, megállapítva: a közlekedési társaság menedzsmentje és személyesen Aba Botond vezérigazgató felelős a történtekért.
Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője elmondta: a jelentés nem foglalkozik a BKV felelősségével, és nem ad választ olyan fontos kérdésekre, mint a beruházás előkészítésének lerövidítése, a tervektől eltérő munkálatok végzése, a közvéleményt megtévesztő kommunikáció, a csak papíron lévő műszaki ellenőrzés, a Margit hídi oszlopdőlés műszaki előzményei. – Ugyanakkor a vizsgálati jelentés nyilvánosságra került dokumentumai is megalapozhatják, hogy a Combino-projektre nyert 300 millió forintos EU-támogatást vissza kell majd fizetni – húzta alá a szóvivő, hozzátéve: sürgősen dönteni kell a vétkes fő- és alvállalkozók kizárásáról a fővárosi közlekedési nagyberuházásoknál, a BKV vezetőit le kell váltani, a cég átalakítása halaszthatatlan.
Tarlós István, a Fidesz, a KDNP és a Jobbik által támogatott független főpolgármester-jelölt tegnapi közleményében a politikai felelősök megnevezését is szorgalmazta. Szerinte a tesztelés nélkül bevezetett villamosok beszerzési árából akár másfél aquincumi hidat is fel lehetett volna építeni. – A jelentés nem foglalkozik sem a közlekedési társaság, sem a fővárosi önkormányzat szerepével, mulasztásaival. Ki hagyta jóvá, hogy eltérjenek a tervektől? – tette föl a kérdést Tarlós, aki szerint azonban Demszky Gábor főpolgármester politikai felelősségét nem lehet Aba Botondra hárítani.
A közlekedési vállalat vezérigazgatója lapunknak elmondta: kizárólag csütörtökön, a felügyelőbizottság előtt ismerteti majd a BKV álláspontját. Székely Gábor, az fb SZDSZ-es elnöke szintén nem kívánt nyilatkozni az ülés előtt, Vajda Pál (MSZP) illetékes főpolgármester-helyettest pedig hiába kerestük, lapunk számára tegnap elérhetetlen volt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.