Hetvenfokos szögben megdőlt, és csak a benne lévő kábelek tartóereje miatt nem borult a sínekre az a felsővezeték-tartó oszlop, amely tegnap reggel az 56-os villamos Moszkva téri végállomásánál órákig zavarta a forgalmat. A BKV Zrt. sajtóosztályán délelőtt még azt közölték, hogy a víz alámosta az oszlopot, ám eső hetek óta nem volt, és csőtörést sem jeleztek a környéken. – Délutánra kiderült, a korrodált öntöttvas szerkezet volt a hibás – közölte lapunkkal Drégeli István üzemigazgató. Hozzátette: a betont feltörték, és megállapították, hogy a szint alatt 40 centiméternyi hosszon szétmarta a rozsda az oszlopot, amit 1,2 millió forintért kicserélnek. – A BKV-hoz tartozó oszlopok közül 250-300 berendezést vizsgálunk meg a jövőben. Mivel azonban a műszeres mérés nem mutatja ki a rejtett hibákat, mindenhol bontani kell – tette hozzá.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője szerint a Margit hídi eset rávilágított arra, hogy a karbantartás másfél évtizedes hiánya miatt a budapesti oszloperdő életveszélyessé válhat. Ismeretes, július 15-én a Margit hídon, a 4-es és a 6-os villamos felső vezetékén végzett, a Combino szerelvények üzembe helyezésével összefüggő munkálatok során kidőlt két vezetéktartó oszlop. Korábban 26 üzemzavar történt az érintett villamosvonalon, azt követően pedig Demszky Gábor főpolgármester vizsgálatot és a felelősök megnevezését ígérte. Felelős még ma sincs, a hetekben pedig egy jelzőlámpatartó oszlop is kidőlt a Rákóczi úton.
Székely Gábor, a BKV felügyelőbizottságának elnöke elmondta: holnap tárgyalnak a műszaki egyetem jelentéséről, és szerinte határozattal lezárják az ügyet. Szálka Miklós, a testület fideszes tagja szerint kétszeri eredménytelen tanácskozás után várhatóan most sem nevezik meg a valódi felelősöket.
A régi konvektor új élete. A gázkonvektor korszerűsítése fillérekből