Villamos indítását tervezik a Balatonnál. Várhatóan már a jövő évben nosztalgiaszerelvények járnának előbb Keszthely és Hévíz, majd Veszprém, illetve Balatonalmádi között – nyilatkozta lapunknak Czoma László, a keszthelyi Helikon Kastélymúzeum igazgatója. Elmondta: a Nyugat-Balatonnál először a kiegyezés után vetődött fel a villamosközlekedés gondolata, másodszor 1909 és 1911 között. Ez utóbbi tervet az első világháború húzta keresztül, a következőt pedig a gazdasági világválság.
Az első balatoni villamos a keszthelyi kikötőből indulna, és a város főterét, valamint a kastély főbejáratát és parkját érintve haladna Hévízre, majd vissza. Nyolc kocsit vásárolnának egyenként százmillió forintért, a vonalépítésre pedig 200–250 milliót költenének. – Uniós pályázati pénzre is számítunk, de a beruházás java részét és a villamosközlekedés működtetését egy részvénytársaság vállalja majd – jelentette ki az igazgató.
A nyugat-balatoni villamos terve Keszthely és Hévíz polgármesterének is tetszik. Ruzsics Ferenc és Vértes Árpád azzal érvel: a két népszerű üdülőhelyen évente több mint másfél millió ember fordul meg, s nyilván kedvezően fogadnák az újabb látványosságot.
Az ötlet mellé állt Suchman Tamás, a Balaton Fejlesztési Tanács szocialista elnöke is, aki egy minapi tanácsülésen éppen azt vetette az illetékesek szemére, hogy igen kevés az igazi, vonzó balatoni attrakció.
Suchman a későbbiekben Balatonfüreden és Siófokon is indítana villamost. Balatonfüred polgármesterétől, Bóka Istvántól erre azt a választ kaptuk, városuk fejlesztési tervében nem szerepel a villamosközlekedés. Balázs Árpád siófoki polgármester pedig közölte, hogy „hallott már ilyen és ehhez hasonló ötleteket”.
Orbán Viktor: Régi és kínzó adósságát teljesítette Magyarország