Késhet a MÁV Start

Veszélybe került a MÁV önálló személyszállító cégének, a MÁV Start Zrt.-nek a július 1-i indulása, mert a cég még ma sem rendelkezik érvényes működési engedéllyel, sem üzletszabályzattal. A Magyar Vasúti Hivatal emellett várja, hogy a MÁV nevezze meg a február eleji szőnyi vasúti baleset személyi felelőseit. Az utasjogok jobb érvényesülése – mint a késések miatti kártérítés – érdekében július 1-jén nyilvánosságra hozzák a kormányzat intézkedési terveit.

2007. 06. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kérdéses, a jogszabályok értelmében megkezdheti-e a működését július 1-jén a MÁV önálló személyszállító cége, a MÁV Start Zrt. – mondta Antal Dániel. A Magyar Vasúti Hivatal elnöke ezt a kijelentését arra alapozza, hogy a cég működési engedély kérelmének az a változata, amely már tartalmazza mindazt az adatot, amely az elbíráláshoz szükséges, mindössze 12 napja érkezett meg a hatósághoz. A jogszabályok értelmében a hivatalnak 60 napja van az elbírálásra. Ha ezt az időt kitöltené, az már lényegesen meghaladná a meghirdetett július 1-ji időpontot. Bonyolítja a helyzetet, hogy az anyacég, a MÁV Zrt. engedélye is lejár a hónap végén, s a vállalat, hogy menekülési útvonalat biztosítson magának, ugyancsak működési engedélyért folyamodott. Ráadásul a működési engedély megléte – még ha a hatósági eljárás le is zárul, és sikerrel – nem elég a MÁV Start Zrt. működéséhez. Ugyanis szükséges még az üzletszabályzat engedélyezése is, amit azonban csak a működési engedély birtokában kérhet a cég.
Eközben továbbra is feszült a helyzet a Magyar Vasúti Hivatal és a MÁV között a február eleji szőnyi vasúti baleset miatt, amelyet követően a hivatal piacfelügyeleti eljárás keretében elmarasztalta pályavasúti szervezetét, s 50 millió forint piacfelügyeleti bírsággal sújtotta. A MÁV közleményben utasította vissza a vizsgálat megállapításait. Antal Dániel szerint a hatósági eljárást nem lehet közleményekkel befolyásolni. A hatóság meghozta döntését, ha a fellebbezési idő alatt, amely a hónap közepén jár le, a MÁV nem támadja meg bíróság előtt a határozatot – eddig nem támadta meg –, az életbe lép, és kikényszeríthető a végrehajtása.
A parlament tegnap vette tárgysorozatba azt az ellenzéki törvényjavaslatot, amely szerint a vasúti szolgáltatónak kártérítést kell fizetnie az utasoknak, ha késik a vonat. A parlamenti egyezkedésektől függetlenül a vasúti hivatal megbízást kapott arra, hogy dolgozza ki az utasjogok jobb érvényesülése érdekében azt a szabályrendszert, amelyet elfogadása esetén alkalmazni kell Magyarországon az összes közlekedési szolgáltatónak. Ebben a szabályzatban – a jelenlegi elképzelések szerint – 19 kérdést kezelnek, köztük az utasok kártalanítását is. Az ezzel kapcsolatos első, elvi jellegű bejelentés július elején várható.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.