Mivel a miniszterelnök nem költözik a Nyugati pályaudvar mellé tervezett új kormányzati negyedbe, nem ott fogadja majd a külföldi állami vezetőket. Ezért a kormánynegyednek nem kell megfelelnie az ilyen esetekre vonatkozó NATO biztonsági előírásoknak – nyilatkozta a Független Hírügynökségnek a kormányszóvivő. Daróczi Dávid lapunk tegnapi cikkére reagált, amelyben leírtuk, hogy a Nyugati pályaudvar mellé-fölé tervezett kormányzati negyed a sínek közelsége miatt nem felel meg a NATO elvárásainak. Nem sokkal később kollégája, Budai Bernadett a tegnapi kormányszóvivői tájékoztatón már azt közölte, ilyen NATO-előírások nem is léteznek, lapunk azonban úgy tudja, hogy ennek ellenére mégiscsak elképzelhető, hogy kénytelen lesz majd odébb költöztetni a Nyugati pályaudvart a kormány a 141 milliárd forintba kerülő, sokak szerint felesleges beruházás miatt. Úgy tudjuk, már folyamatban van a felmérése, milyen beruházásokra van szükség ahhoz, hogy a rákosrendezői pályaudvar átvehesse a fejpályaudvar, vagyis a mostani Nyugati szerepét.
*
Ezt az információt erősítette meg Láng Balázs, a kormányzati negyed szóvivője, aki az Info Rádiónak nyilatkozva elismerte, hogy a Nyugati pályaudvar rendezésére három forgatókönyv létezik. Szerinte a síneket vagy lesüllyesztik, vagy „felülépítik”, vagy pedig áthelyezik a pályaudvart. Laikusként is könnyű belátni, hogy ez nagy átalakítást igényel az egész környéken, beleértve a BKV kapacitásainak jelentős fejlesztését is.
Rákosrendező mint leendő pályaudvari helyszín azonban nemcsak műszaki, technikai, pénzügyi problémát vet fel, hanem tulajdonjogit is. Egy a lapunk birtokába került szerződés azt tartalmazza, hogy Rákosrendező osztatlan telkén egy magáncég tulajdona van bejegyezve. A hivatalos ingatlan-nyilvántartás szerint a Budapest XIV. kerületi 29834/3 hrsz.-ú, 24 hektár térmértékű ingatlanon 2000/244939 tulajdoni hányaddal rendelkezik a Coopinter Ipari Temékgyártó és Szolgáltató Kft.
Ki lehet az a titokzatos tulajdonos, akinek hozzájárulása nélkül a rákosrendezői, 24 hektáros telken egyetlen kapavágást sem lehet elvégezni, és aki így – közvetve – megakadályozhatja akár magát a kormányzatinegyed-beruházást is? A cégbírósági adatok szerint a gépgyártástól a raktározásig, tőzsdei ügynöki tevékenységtől a hulladékkezelésig, szabadidős tevékenységtől a szoftverkiadásig a gazdasági tevékenységek rendkívül széles körével foglalkozó korlátolt felelősségű társaság ügyvezetője Hujber Ottó. A szocialista kötődéséről ismert nagyvállalkozó, aki mostanában a tokajiakat riogatja környezetszennyező szalmaégető erőművével, és akinek a nevét korábban olajügyekkel, az orosz államadósság lebontásával és egyéb, jövedelmező üzletekkel kapcsolatban lehetett olvasni, 1991-ben adásvétel útján szerezte meg a tulajdoni hányadot a MÁV-tól. Ezt a tényt a MÁV Kommunikációs Igazgatósága is megerősítette lapunknak.
Kérdés, megéri-e ez a sok hercehurca. Ha a vasút közelsége miatt valóban távol maradnak a rangosabb külföldi vendégek az új kormánynegyedtől, akkor a milliárdokat felemésztő létesítmény értelme kérdőjeleződik meg, ugyanis nemcsak államfők és miniszterelnökök, de brüsszeli tisztségviselők, miniszterek, sőt még egyes diplomaták is igénylik a különleges védelmet – fejtették ki lapunknak szakértők. Ha mindezek a személyek nem látogathatják az épületeket, nem kormányzati negyed lesz, csak egy irodaház a többi között.
Napi balfék: Magyar Péter újabb árulót talált!