Nem pihennének itt az üzletemberek

Nem javasolja a Világgazdasági Fórum a hazánkba érkező üzletembereknek, hogy pihenés céljából, vagy más magánprogram miatt több időt töltsenek Magyarországon, mint amennyit feltétlenül szükséges. A most nyilvánosságra hozott vélemény nem tesz jót az amúgy is gyengélkedő hazai turizmusnak.

2008. 03. 20. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Meglehetősen érdekes megállapítást tesz legfrissebb éves turisztikai jelentésében a Világgazdasági Fórum (WEF). A nemzetközi szervezet felhívja a külföldi üzletemberek figyelmét arra, hogy ne hosszabbítsák meg a Magyarországra vezető üzleti utakat. A fórum által rangsorolt százharminc ország közül hazánkat e tekintetben a 128. helyre állították be. A világban még mindig úgy tartják, hogy a magyar emberek nem szeretik a turistákat. A lakosság idegenforgalommal kapcsolatos hozzáállásával indokolják sereghajtó pozíciónkat a világranglistán. Ezek a minősítések jócskán beárnyékolják a WEF másik adatát: eszerint az idegenforgalomban javult versenyképességünk megítélése: Magyarország a tavalyi negyvenedik helyről a harmincharmadikra küzdötte fel magát.
A WEF az idegenforgalmi világpiac egyik legbefolyásosabb szervezete. Ugyan a nyilvánosságra hozott ranglista a davosi csúcstalálkozón részt vevő üzletemberek, politikusok, szakértők véleményén alapul, nem pedig konkrét adatokon, a világszerte kihirdetett álláspont valószínűleg mégsem tesz jót a már második éve bukdácsoló hazai turizmusnak. Tavaly az uniós vendégek száma átlagban 1,4 százalékkal maradt el a korábbi adattól – hívta fel lapunk figyelmét a Magyar Turisztikai Egyesület. Már hosszabb ideje csökken a minket hagyományosan kedvelő országokból érkező turisták száma, az előző évben például nyolc százalékkal kevesebb német lépte át határainkat. Az egyesület szerint ezt csak részben kompenzálta a Kelet-Európa felől érkező, növekvő forgalom, hiszen részesedésünk Európa turizmusában 2,1-ről 1,5 százalékra csökkent.
Új stratégiával próbálja emiatt idecsalogatni a turistákat a Magyar Turizmus (MT) Zrt. A szervezet kutatásaiból ugyanis kiderül, hogy Magyarországnak a külföldiek szemében nincs karakteres turisztikai arculata, sokan még mindig a 80-as, 90-es évek „gulyás, puszta, csikós” beidegződéseivel azonosítják hazánkat. A 15–20 millió forintos kampányban matyómintás, harsány óriásplakátokon hirdetett „csúcsérzés-ígérettel” reklámoznak bennünket. A kampány üzenete szerint Magyarország egy életre szóló szerelemmé válhat. A MT Zrt. ezzel a vendégéjszakák háromszázalékos növekedésére számít, ami megközelítőleg 20,8 milliárd forint pluszbevételt jelentene. Ezt a törekvést szolgálja az a megállapodás is, amit a napokban kötött az MT Zrt. és az ITD Hungary kereskedelemfejlesztési ügynökség. Ennek keretében mostantól közösen lépnek fel az országbemutató rendezvényeken és számos, hazánkat népszerűsítő akcióban is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.