Meglehetősen érdekes megállapítást tesz legfrissebb éves turisztikai jelentésében a Világgazdasági Fórum (WEF). A nemzetközi szervezet felhívja a külföldi üzletemberek figyelmét arra, hogy ne hosszabbítsák meg a Magyarországra vezető üzleti utakat. A fórum által rangsorolt százharminc ország közül hazánkat e tekintetben a 128. helyre állították be. A világban még mindig úgy tartják, hogy a magyar emberek nem szeretik a turistákat. A lakosság idegenforgalommal kapcsolatos hozzáállásával indokolják sereghajtó pozíciónkat a világranglistán. Ezek a minősítések jócskán beárnyékolják a WEF másik adatát: eszerint az idegenforgalomban javult versenyképességünk megítélése: Magyarország a tavalyi negyvenedik helyről a harmincharmadikra küzdötte fel magát.
A WEF az idegenforgalmi világpiac egyik legbefolyásosabb szervezete. Ugyan a nyilvánosságra hozott ranglista a davosi csúcstalálkozón részt vevő üzletemberek, politikusok, szakértők véleményén alapul, nem pedig konkrét adatokon, a világszerte kihirdetett álláspont valószínűleg mégsem tesz jót a már második éve bukdácsoló hazai turizmusnak. Tavaly az uniós vendégek száma átlagban 1,4 százalékkal maradt el a korábbi adattól – hívta fel lapunk figyelmét a Magyar Turisztikai Egyesület. Már hosszabb ideje csökken a minket hagyományosan kedvelő országokból érkező turisták száma, az előző évben például nyolc százalékkal kevesebb német lépte át határainkat. Az egyesület szerint ezt csak részben kompenzálta a Kelet-Európa felől érkező, növekvő forgalom, hiszen részesedésünk Európa turizmusában 2,1-ről 1,5 százalékra csökkent.
Új stratégiával próbálja emiatt idecsalogatni a turistákat a Magyar Turizmus (MT) Zrt. A szervezet kutatásaiból ugyanis kiderül, hogy Magyarországnak a külföldiek szemében nincs karakteres turisztikai arculata, sokan még mindig a 80-as, 90-es évek „gulyás, puszta, csikós” beidegződéseivel azonosítják hazánkat. A 15–20 millió forintos kampányban matyómintás, harsány óriásplakátokon hirdetett „csúcsérzés-ígérettel” reklámoznak bennünket. A kampány üzenete szerint Magyarország egy életre szóló szerelemmé válhat. A MT Zrt. ezzel a vendégéjszakák háromszázalékos növekedésére számít, ami megközelítőleg 20,8 milliárd forint pluszbevételt jelentene. Ezt a törekvést szolgálja az a megállapodás is, amit a napokban kötött az MT Zrt. és az ITD Hungary kereskedelemfejlesztési ügynökség. Ennek keretében mostantól közösen lépnek fel az országbemutató rendezvényeken és számos, hazánkat népszerűsítő akcióban is.
Ausztriai buszbaleset: magához tért a kómából a két túlélő