Várhatóan október közepén adják át az M7-es autópályát és a horvát A4-es sztrádát összekötő Mura-hidat Letenye és Muracsány (Gorican) között. Az avatást követően Budapest és az Adriai-tenger között megszakítás nélkül autópályán lehet majd utazni. A fővállalkozóként a híd építési munkáit korábban nemzetközi pályázaton elnyert zágrábi Hidroelektra Niskogradnja d.d. főmérnöke, Domagoj Perkovic a távirati irodának elmondta: októberben lesz a műszaki átadása a 216 méter hosszú, négysávos autópályahídnak. Az átkelő Zrínyi nevét viseli majd. A munkálatok a múlt év júliusában kezdődtek, a télen elkészült a híd pilléreinek cölöpözése, az acélszerkezet elkészítése után pedig néhány héttel ezelőtt befejezték mindkét oldal pályatestének betonozását is. Jelenleg a szigetelési és korrózióvédelmi feladatokat végzik.
A Letenye és Muracsány közötti építkezésen most csaknem százan dolgoznak két műszakban, a legnehezebb feladat – mint arról Petrovic beszámolt – a nagy sodrású Murában végzett alapozás volt. A híd pilléreinek helyén a víz kiszorításával ütötték le a cölöpöket, több esetben is a folyó erőteljes áradása idején. A feladat különleges volt abból a szempontból is, hogy az általános gyakorlattal szemben itt a hídnak kellett illeszkednie a már korábban megépült autópályákhoz. Emiatt a Zrínyi híd pályatestét egyszerre ferdére és kanyarodóra is tervezték. Az októberre tervezett átadásig elkészül horvát oldalon az A4-es autópályának a hídig még hátralévő 1300 méteres szakasza, magyar oldalon viszont már négy évvel ezelőtt megépült az M7-es 800 méternyi pályája, ezt a híddal együtt adják át. A nyolcmillió euró (mintegy 1,9 milliárd forint) értékű beruházást felerészben a magyar, felerészben pedig a horvát állam finanszírozza.
Az M7-es egyébiránt néhány nap múlva már teljes lesz: augusztus 19-én adják át ugyanis a forgalomnak a még hiányzó Zalakomár–Nagykanizsa szakaszt. A sztráda 15,5 kilométer hosszú, és összesen 12 műtárgy – 5 felüljáró és 7 aluljáró – tartozik hozzá. A június 26-án átadott, Balatonkeresztúr és Zalakomár közötti mintegy 20 kilométeres szakasszal együtt mintegy 43,9 milliárd forintba került az együttesen csaknem 36 kilométeres autópálya beruházása. A Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti teljes pályát eredetileg egyben adták volna át a forgalomnak, ám ezt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közlése szerint az autópálya-törvény idő közbeni módosítása miatti közműkiváltások elhúzódása nem tette lehetővé.
Meglepő, de ennyien dolgoznak távmunkában
