Bajnai Gordon, még önkormányzati és területfejlesztési miniszterként, úgy nyilatkozott, hogy a kérdéses útfelújítás szerepel a kormány és az Európai Bizottság által elfogadott közlekedési operatív program mellékletét képező listán, tervezett beruházásként, amely várhatóan 2010 végéig befejeződik. Nem csak az időbeli csúszás jelenti azonban az egyetlen problémát. Ha a kabinet nem változtat a tervein, akkor a C–17-es repülőgépek bázisául szolgáló pápai laktanyához kistelepülések egész során vezet majd a szállítójárművek útja.
Az érintettek állítják, hogy a kormány a NATO-bázisért folytatott versenyben korábban kétszer két sávos utat és elkerülőket ígért. A mostani elképzelések szerint azonban az M1-es autópályától a laktanyáig vezető útszakasz forrás hiányában csak Tétet kerülné el, míg Győrszemerét, Gyarmatot, Takácsit és Pápát nem.
Kovács Zoltán, Pápa polgármestere pedig azt mondta, hogy ha beviszik Pápára a laktanya forgalmát, akkor táblákkal tiltja ki a 3,5 tonnánál nagyobb járműveket a városból.
Részletek a 2. oldalon