Ha csak a fele igaz annak, amit a Hír TV legutóbbi Célpont című műsorában mutattak néhány közvélemény-kutató társaságról, azok munkásságáról, én bizony isten leoldom a láncról a két kutyát, amennyiben a cég valamelyik embere becsönget hozzám. Hallom, volt olyan piackutatási felmérés, amelyet januártól márciusig egy állandó csapat készített el, s bár a következő két hónapban nem dolgoztak – valószínűleg jól megérdemelt pihenésüket töltötték (nehéz a munkájuk, megkérdezni a pácienst, kire szavazna, ha ma lenne a választás) –, ebben az időszakban is megjelentek „elemzéseik”, talán még pénzt is kaptak.
Egyébként érdekes módszerrel dolgoznak a megnevezett cégek (Medián, Szonda Ipsos). Bevett gyakorlat például, hogy a kérdezőbiztosok (bár nem biztos, hogy kérdeznek) otthon töltik ki a kérdőíveket (mégis kényelmesebb a megszokott fotelban, a kandalló mellett dolgozni). A cégek foglalkoztatási szokásai is igen furcsák. Nem vesznek fel kérdezőbiztosokat, ehelyett a meglévőknek – vajon ők honnan jöttek? – úgynevezett instruktorok adnak ki feladatokat…
Ha a szerencsétlen kérdezőbiztos nem tud számlát adni, sebaj, ebben az esetben öt-tizenöt százalék levonásával foglalkoztatják. Ha ez nem tetszik neki, mehet isten hírével, a kapunál ott tolong egy rakás jelentkező. A Hír TV riportere – álnéven, persze – hét cégnél jelentkezett be a munkára. Szinte mindenhol feketén foglalkoztatták volna… Ilyen nálunk a hiteles közvélemény-kutatás. Egyszer a közvélemény-kutatókat kellene górcső alá venni, de úgy igazából. Lenne itt nagy meglepetés.
Szijjártó Péter: A háborúpártiak végső támadást indítottak az új realitás ellen