Várható volt, hogy nem születik megállapodás a kormány és a vasutas-szakszervezetek között. Ebben a pillanatban úgy néz ki, hogy minden tiltakozás ellenére 29 és fél szakaszon megszüntetik a vonatközlekedést, jelentősebb engedményre már aligha hajlandó az utolsó hónapjait élő kormány. December közepén életbe lép az új menetrend, vagyis még ezelőtt pontot kell tenni az ügy végére.
Ez azt jelenti, hogy a sínfelszedő, váltószéthordó, talpfagyűjtő haramiáknak lesz idejük elhordani a halálra ítélt szárnyvonalak mozgatható elemeit. Szomorú. Ha a hatalomra kerülő új kormány újra életre akarja kelteni a szárnyvonalakat, az hatalmas költségekbe kerül. Mint ahogy az is sokat kivesz az adófizetők zsebéből, hogy a megszüntetést követően mindenféle őrző-védő kft.-kel vigyázzák a nemzet vagyonát éjjel és nappal. Olvasok az újságban egy nehezen érthető hírt. Ma úgynevezett tematikus frakcióülésen egyeztet az MSZP és a kormány a MÁV hároméves átalakítási tervéről. (Jól tetszett olvasni: hároméves.) Korábban a szocialisták és a miniszterelnök hatpontos átalakítási tervben maradtak, de hátravan még a vízfej megszüntetése, a szerződések felülvizsgálata, meg a különféle állásfoglalások.
A kormány még mindig hónapokra, más ügyekben esztendőkre előre tervezget. Röhej. Hol lesz már ez a pislogós miniszterelnök és útonálló cimborái hónapok, évek múlva…? A hatalom közelében biztosan nem. Jó néhányan annak örülhetnek, ha nem jutnak Hunvaldék, Zuschlagék társaságába. Egy ország várja a számonkérést.
Menczer Tamás: A külhoniakat meg kell védeni Gyurcsány Ferenctől