Csaknem félmilliárd forintot fizetett ki az E.ON Zrt. azoknak a fogyasztóinak, akiknél a januári nagy havazás hosszan tartó áramszünetet okozott. Ugyanakkor a cég vállalta, hogy a jövőben kiemelt figyelmet fordít a tájékoztatásra – közölte lapunkkal Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) ügyvezető igazgatója. Elmondta, az áramkimaradáskor a társaság nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat arról, hogy mikorra állítják vissza a szolgáltatást, és arról sem, hogy ezután milyen jogérvényesítési lehetőségeik vannak. Az E.ON álláspontja az volt, hogy a rendkívüli események miatt – több helyütt kidőltek a villanyoszlopok, amelyeket csak hosszú idő után tudtak visszaállítani – nem terheli felelősség őket.
A FEOSZ felszólítására az áramszolgáltató nem reagált, ezért pert indítottak a társaság ellen. Arra törekedtek, hogy lehetőleg peren kívüli, fogyasztóbarát és minél gyorsabb megegyezés szülessen – fűzte hozzá Baranovszky. A két szervezet szakértői egyeztetésbe kezdett, aminek eredményeként, de már a tárgyalás kitűzése után, az E.ON vállalta, hogy a kötbérnél nagyobb összeget fizet az érintett fogyasztóknak. A FEOSZ szüneteltette, majd megszüntette a pert. Az áramszolgáltató nemrégiben arról tájékoztatta a fogyasztóvédőket, hogy április végéig kifizette az összeg nagy részét, összesen 463 millió forintot.
Orbán Viktor: Megvan a bérmegállapodás!