Peren kívül fizetett az E.ON

2009. 12. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csaknem félmilliárd forintot fizetett ki az E.ON Zrt. azoknak a fogyasztóinak, akiknél a januári nagy havazás hosszan tartó áramszünetet okozott. Ugyanakkor a cég vállalta, hogy a jövőben kiemelt figyelmet fordít a tájékoztatásra – közölte lapunkkal Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) ügyvezető igazgatója. Elmondta, az áramkimaradáskor a társaság nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat arról, hogy mikorra állítják vissza a szolgáltatást, és arról sem, hogy ezután milyen jogérvényesítési lehetőségeik vannak. Az E.ON álláspontja az volt, hogy a rendkívüli események miatt – több helyütt kidőltek a villanyoszlopok, amelyeket csak hosszú idő után tudtak visszaállítani – nem terheli felelősség őket.
A FEOSZ felszólítására az áramszolgáltató nem reagált, ezért pert indítottak a társaság ellen. Arra törekedtek, hogy lehetőleg peren kívüli, fogyasztóbarát és minél gyorsabb megegyezés szülessen – fűzte hozzá Baranovszky. A két szervezet szakértői egyeztetésbe kezdett, aminek eredményeként, de már a tárgyalás kitűzése után, az E.ON vállalta, hogy a kötbérnél nagyobb összeget fizet az érintett fogyasztóknak. A FEOSZ szüneteltette, majd megszüntette a pert. Az áramszolgáltató nemrégiben arról tájékoztatta a fogyasztóvédőket, hogy április végéig kifizette az összeg nagy részét, összesen 463 millió forintot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.