Műszaki vizsgálatra kell küldenie áprilistól a biztosítóknak a baleset miatt kárt szenvedett járművet, ha azt a tulajdonosa nem akarja megjavíttatni – áll a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló törvény kiegészítésében. Ez a változás a szakemberek szerint nemcsak megnehezíti a balesetet szenvedett autósok dolgát, hanem jelentős anyagi terhet is róhat rájuk. A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) ezért az Alkotmánybírósághoz (AB) fordult, kérve a vitatott rendelkezés megsemmisítését – tudta meg a távirati iroda.
A törvényhez még tavaly decemberben csatolta a parlament azt a kiegészítő paragrafust, amely előírja, hogy 2010. április 1-jétől, ha a biztosító úgy ítéli meg, hogy a vétlen vezető járművének kormányműve, futóműve, illetve karosszériája annyira sérült, hogy közlekedésbiztonsági szempontból alkalmatlan a közlekedésre, akkor azt műszaki vizsgálatra kell küldenie. A problémát többek között az jelentheti, hogy nem teljesen egyértelmű, hogy mikor van szükség a vizsgára, s mikor nincs, hiszen már egy kisebb sérülés, akár törött lámpa is alkalmatlanná teheti a járművet a közlekedésre.
– Az, hogy vizsgára kell-e vinni az autót, vagy sem, az esetek egy részében a kárszakértő döntésén múlik, így teret engedhet a szubjektív megítélésnek – véli Trunkó Barnabás, a Magyar Biztosítók Szövetségének főtitkára. Az autósoknak természetesen egyáltalán nem mindegy, hogy szükség van-e a vizsgára, vagy sem. Napjainkban ugyanis egy vizsgálat 16–25 ezer forintba kerül, s ezt vagy a vétlen autósnak kellene kifizetnie, vagy ha arra nem hajlandó, a károkozótól kellene behajtania.
A még életbe sem lépett szabályozás legújabb, februári módosítása akkor kötelezi a biztosítót arra, hogy a kárfelvételt követő nyolc napon belül műszaki vizsgálatra küldje a járművet, ha a tulajdonos arról nyilatkozik, hogy nem kívánja megjavíttatni a járművét. Trunkó Barnabás elmondta, hogy ez a módosítás továbbra is a javíttatás elvégzésére kötelezi a vétlen károsultat, s ha ezt elmulasztja, akkor csak az előzetesen kalkulált, áfával csökkentett kárösszeg hatvan százalékát kaphatja meg előlegként, vagyis a teljes kárnak mindössze 48 százalékát! A biztosítótársaságok úgy látják, hogy a decemberi módosításról a nehéz helyzetben lévő autójavítóknak sikerült meggyőzniük a törvényhozókat.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség