Az olasz lapok már az új Ferrari-korszak hajnaláról cikkeznek, a maranellói istálló kettős győzelme után a szahíri pályát csak vörösre festett sivatagként emlegetve, a spanyol sajtó pedig természetesen az elsőként leintett Fernando Alonsót isteníti. A 61. Forma–1-es autós gyorsasági vb múlt hét végi nyitánya, a Bahreini Nagydíj után azonban hosszú a fanyalgók sora is. S bizony nehéz vitába szállni azokkal, akik szerint unalmas futamon vagyunk túl. Tény, a szahíri pálya vonalvezetése eleve behatárolja az előzések lehetőségét, s az sem szolgálta a látványosságot, hogy a pilótáknak a menet közbeni tankolás eltörlése miatt elegendő volt egyszer kiállniuk a boxukba kerékcserére. A végeredményt alapvetően határozta meg a rajtsorrend, még ha éppen a pole-pozícióból indult Sebastian Vettel meg is járta, a Red Bull motorja lelassult; így a tavalyi vb második helyezettje mellett hárman is elhajtottak. A békés körözgetés során más módon nem is nagyon lehetett előzni, csak akkor, ha valamelyik autó műszaki hiba miatt lelassult, vagy a pilóta hibája miatt kicsúszott a pályáról.
„Képtelenség volt előzni” – fogalmazott a hétszeres világbajnok Michael Schumacher is, aki három év szünet után tért vissza a Forma–1-be. A rajt után a hetedik helyről indulva azonnal elfoglalta a hatodik pozíciót – megelőzte Mark Webbert (Red Bull) –, és innen már nem is tudott elmozdulni. A mezőnyből amúgy a futam után Webber füstölgött a legjobban, mert hiába volt gyorsabb a regnáló világbajnok Jenson Buttonnál (McLaren), esélye sem volt ellépni a brit mellett, s végül csak nyolcadik lett.
A kétszeresen is pórul járt Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner rögtön szóba is hozta a szabályalkotások során elvetett ötletet, miszerint a futamokba két kötelező kerékcserét kellene beiktatni, és elképzelésével nincs is egyedül. Olyannyira, hogy a FOTA, a Forma–1-es csapatok érdekeit képviselő szövetsége azonnal napirendre tűzte a kérdését. Az F–1-et irányító Bernie Ecclestone azonban a zúgolódás ellenére nem támogatja az újabb módosítást. „Minden csapat áldását adta az idei szabályokra, most viseljék a következményeket” – zárta rövidre a vitát a brit üzletember, de annyi engedményt azért tett, hogy a négy Európán kívüli futam után – az ausztrál, a malajziai és a kínai nagydíj következik – érdemes lesz megvitatni, bevált-e a szabály. S Ecclestone újra megpendítette egy korábbi ötletét: eszerint a pilóták futamonként ötször levághatnának bizonyos kanyarokat, ami garantálná az előzést. Szó se róla, ezt azért még ízlelgetnünk kell.
Népszerű Schumacher. Németországban az adott idősávban a tévénézők csaknem fele, mintegy tíz és fél millió érdeklődő kísérte figyelemmel Michael Schumacher viszszatérését a Forma–1-be; s csaknem kétszer annyian nézték meg az idei idénynyitót, mint a tavalyit.
Orbán Viktor: Nem pihenünk, zajlik a kormányülés, hajrá, Dominik! - Képek