Ecclestone ötlete: kanyarlevágások

2010. 03. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az olasz lapok már az új Ferrari-korszak hajnaláról cikkeznek, a maranellói istálló kettős győzelme után a szahíri pályát csak vörösre festett sivatagként emlegetve, a spanyol sajtó pedig természetesen az elsőként leintett Fernando Alonsót isteníti. A 61. Forma–1-es autós gyorsasági vb múlt hét végi nyitánya, a Bahreini Nagydíj után azonban hosszú a fanyalgók sora is. S bizony nehéz vitába szállni azokkal, akik szerint unalmas futamon vagyunk túl. Tény, a szahíri pálya vonalvezetése eleve behatárolja az előzések lehetőségét, s az sem szolgálta a látványosságot, hogy a pilótáknak a menet közbeni tankolás eltörlése miatt elegendő volt egyszer kiállniuk a boxukba kerékcserére. A végeredményt alapvetően határozta meg a rajtsorrend, még ha éppen a pole-pozícióból indult Sebastian Vettel meg is járta, a Red Bull motorja lelassult; így a tavalyi vb második helyezettje mellett hárman is elhajtottak. A békés körözgetés során más módon nem is nagyon lehetett előzni, csak akkor, ha valamelyik autó műszaki hiba miatt lelassult, vagy a pilóta hibája miatt kicsúszott a pályáról.
„Képtelenség volt előzni” – fogalmazott a hétszeres világbajnok Michael Schumacher is, aki három év szünet után tért vissza a Forma–1-be. A rajt után a hetedik helyről indulva azonnal elfoglalta a hatodik pozíciót – megelőzte Mark Webbert (Red Bull) –, és innen már nem is tudott elmozdulni. A mezőnyből amúgy a futam után Webber füstölgött a legjobban, mert hiába volt gyorsabb a regnáló világbajnok Jenson Buttonnál (McLaren), esélye sem volt ellépni a brit mellett, s végül csak nyolcadik lett.
A kétszeresen is pórul járt Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner rögtön szóba is hozta a szabályalkotások során elvetett ötletet, miszerint a futamokba két kötelező kerékcserét kellene beiktatni, és elképzelésével nincs is egyedül. Olyannyira, hogy a FOTA, a Forma–1-es csapatok érdekeit képviselő szövetsége azonnal napirendre tűzte a kérdését. Az F–1-et irányító Bernie Ecclestone azonban a zúgolódás ellenére nem támogatja az újabb módosítást. „Minden csapat áldását adta az idei szabályokra, most viseljék a következményeket” – zárta rövidre a vitát a brit üzletember, de annyi engedményt azért tett, hogy a négy Európán kívüli futam után – az ausztrál, a malajziai és a kínai nagydíj következik – érdemes lesz megvitatni, bevált-e a szabály. S Ecclestone újra megpendítette egy korábbi ötletét: eszerint a pilóták futamonként ötször levághatnának bizonyos kanyarokat, ami garantálná az előzést. Szó se róla, ezt azért még ízlelgetnünk kell.

Népszerű Schumacher. Németországban az adott idősávban a tévénézők csaknem fele, mintegy tíz és fél millió érdeklődő kísérte figyelemmel Michael Schumacher viszszatérését a Forma–1-be; s csaknem kétszer annyian nézték meg az idei idénynyitót, mint a tavalyit.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.