Együttműködő soproni borászatok

Összefogtak az Alpokalja borászai és marketingesei, és Soproni Kékfrankos Kft. néven közös társaságot alapítottak. Céljuk a kereskedelem mellett a borvidék népszerűsítése, a helyi termelők piacának kiszélesítése.

Erdősi Csaba
2010. 03. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hibázott a kabinet? Glattfelder Béla fideszes európai parlamenti képviselő ismételten felszólítja a magyar kormányt, hogy haladéktalanul forduljon az Európai Bírósághoz, miután Szlovákia – jogellenesen – bejegyeztette a Tokaj nevet az uniós elektronikus bornyilvántartásba. A képviselő emlékeztetett arra, hogy már két évvel ezelőtt több ízben is felszólította a magyar kormányt, hogy bírósági úton rendezze az elnevezés körüli vitákat. A kormány ezt azóta is elmulasztotta megtenni. Glattfelder szerint a magyar termelők ezért a kormány hibájából kerültek most sokkal rosszabb helyzetbe. Ha a magyar kormány már korábban az Európai Bírósághoz fordult volna, az Európai Bizottság minden bizonnyal nem hagyta volna jóvá a szlovákok bejegyzésre irányuló kérelmét.


Számtalanszor hallhattuk már a panaszt, hogy a magyar borok minősége világszínvonalú, de ez mit sem ér, ha megfelelő ismertség híján legfeljebb csak az áruházak alsó polcain találkozhatunk a hazai palackokkal, a felkészületlen kereskedelmi háttér pedig amúgy is döcögőssé teszi a forgalmazást. Ezt a kettős lemaradást igyekszik ledolgozni az a társaság, amelyet a Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. és a Soproni Borút Egyesület hozott létre Soproni Kékfrankos Kft. néven. A két tulajdonoson keresztül gyakorlatilag az egész borvidék képviselteti magát a vállalkozásban, s Jandl Kálmán ügyvezető (maga is borász) szerint versenyelőnyt jelent számukra, hogy rajtuk keresztül közvetlenül a tulajdonostól vásárolhatnak bort a kereskedők.
– Célunk, hogy a klasszikus értelemben vett kis- és nagykereskedelmi tevékenység által a soproni borok piaci pozícióit erősítsük, és lehetőség szerint fejlesszük – közölte a vállalkozás induló sajtótájékoztatóján Taschner Kurt borász, a kft. ügyvezetője. – Összetartozásuk és közös szándékaik megerősítéseképp a közel húsz alapító a rendezvényen ünnepélyes keretek között szindikátusi nyilatkozatot írt alá, amelyben rögzítették legfőbb céljukat, hogy a soproni borvidék borai minél több borkedvelőhöz jussanak el itthon és külföldön – tette hozzá.
Bár a Soproni Kékfrankos Kft. nyereségorientált vállalkozás, profitja csak közösségi célra fordítható. A tulajdonosok ilyen célként fogják fel a helyi rendezvények támogatását, a hazai és külföldi lapokban indított kommunikációs kampányokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.