Kormányra kerülése esetén átalakítaná a közoktatás finanszírozását a Fidesz. Az MTI-nek Pokorni Zoltán elmondta, szerintük a jelenlegi rendszer megfojtja a kisiskolákat, a pénzügyi terhek nagy részét az önkormányzatokra hárítja, amit a települések nem bírnak el. 2002 óta reálértékben felére, nominálisan harminc százalékkal csökkent az állami szerepvállalás a közoktatásban, amelynek következtében 1200 óvoda, iskola vagy tagintézmény szűnt meg, és több mint húszezer pedagógust küldtek el.
A polgári kormány oktatási minisztere a kisiskolák megőrzését kiemelt célkitűzésnek nevezte. A Fidesz az állami támogatás kiszámításakor regionális szorzókat alkalmazna, ami a kisiskolákat kiemelt pedagógiai övezetként tartaná számon. Leszögezte: a mai, fejkvóta (gyermeklétszám) alapú támogatás helyett az ellátandó feladatot finanszíroznák. Azt szabályoznák, hány gyerek tanítása után lehet egy pedagógusstátust létesíteni. A szükséges gyermekszám azonban változhatna intézménytípusonként és földrajzi régiónként, így más lenne az arány a fővárosban és kistelepüléseken; és más hátrányos helyzetű gyermekek oktatása esetén is. A pedagógusok minősítéséről azt mondta: ha ki akarunk törni abból az alulfinanszírozottságból, a színvonaltalanságból, a fásultságból, amiben ma az oktatás van, akkor mérni és értékelni kell valamennyi szereplő munkáját. A Fidesz alelnöke a pedagógusképzés egészére kiterjesztené – a ma csak az óvónői és tanítói képzésben meglévő – felvételi alkalmassági vizsgát, hogy valóban a legjobbak kerüljenek a pályára, és korábban kezdenék a szakmai gyakorlatot is. A pálya vonzóbbá tétele érdekében a legjobbak esetében a jelenlegi kezdőbérrel vetekedő ösztöndíj-rendszert vezetnének be, és biztos állást garantálnának a hallgatóknak.
Pokorni Zoltán ma is aláírná a Bologna-dekrétumot, ám a hibákkal terhelt bevezetés miatt jelentős korrekcióra szorul a rendszer. A miniszter ezzel kapcsolatban lapunknak korábban azt mondta: az alapdiplomák jelentős részével szinte lehetetlen elhelyezkedni a munkaerőpiacon, ezért az alapszakok egy részét újra kell gondolni és át kell dolgozni. A politikus szükségesnek tartja a tanárképzésben az osztatlan képzés visszaállítását is. Felül kell vizsgálni a magántőke bevonásával megvalósított PPP-beruházásokat, mivel a felsőoktatási infrastruktúra-fejlesztések céljából készült szerződések egy részének születési körülményei és tartalma is aggályos, márpedig közpénzek elköltéséről van szó. Saját jövőbeni szerepvállalásáról azt mondta: nem feltétlenül kormányzati pozícióban gondolkodik. Legfontosabb feladata a hegyvidéki polgárok képviselete, de emellett szívesen részt vesz a következő kormány oktatáspolitikai munkájában, ha azt a „Fidesz dominálja”.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség