Édesanyja talált rá belgrádi lakásán a Kszenija művésznéven ismert énekesnő holttestére. Rendőrségi jelentések szerint a sztárt nála tíz évvel fiatalabb szerelme, Filip Kapiszoda férfi modell ölte meg féltékenységből, aki aztán magával is végzett. A szerb rendőrség a következő forgatókönyvet valószínűsíti: az énekesnő el akarta hagyni Kapiszodát, aki ezért fegyvert rántott, és a menekülő nőt főbe lőtte az előszobában, majd visszament a szobába, és öngyilkos lett. Bár Kapiszoda montenegrói születésű, Szerbiában is ismerték rokona, a híres montenegrói kosárlabdázó, Petar Kapiszoda révén. A szerbiai Nagy testvér produkcióban is részt vett, így napokon belül megismerhették a tévénézők.
Kszenija Pajcsin 1977-ben született Belgrádban, családja Bosznia-Hercegovinából származik. Karrierjét táncosnőként kezdte, majd csatlakozott a The Duck (Kacsa) együtteshez, ahol – vonzó külsejével és kirívó viselkedésével – gyorsan népszerűvé vált a fiatalság körében. A kilencvenes évek végén az énekesnő szólóban folytatta pályafutását: három albumot is készített, s ezzel betört a szerb zenei világba: Neven, Tetszik nekem és Csak rám nézz! című dalai a zenei toplisták élére kerültek. Kszenija emellett fotómodellként is dolgozott, sőt tánciskolát is vezetett Belgrádban, a bulvárlapok sztárjává azonban kétségtelenül kirívó nyilatkozatai tették: előszeretettel beszélt nemi életéről és plasztikai műtétjeiről.
Ez idáig nevezhetnénk tragikus sorsú celebritásnak is az énekesnőt, környezetének története azonban jól illeszkedik abba a képbe, amelyet oly sokaknak jelent a turbófolk zenei irányzata.
A turbófolk mint zenei stílus a kilencvenes évek elején alakult ki Szerbiában a pop-folkból, és számos modern zenei hatást ötvöz. Az irányzat leginkább a román manele és a bolgár csalga zenére emlékeztet.
Társadalmi szerepét tekintve kínálkozna a párhuzam a magyar lakodalmassal, ám mind zenei igényességét, mind népszerűségét tekintve felülmúlja a magyar mulatós zenét.
Sokan úgy gondolják, hogy a szerb turbófolk megteremtője közvetve Szlobodan Milosevics volt; mivel az ország elszigetelődött a balkáni háborúk miatt, a hazai szerzők saját műfajt alkottak. Később azonban az egyik legkapósabb szerb exportcikké vált a Balkánon, hódító útra indult Boszniában és Horvátországban is – ahol nem csupán a szerb zenekedvelők szívét nyerte meg.
Nos, ebben a világban lett sztár Kszenija. Unokatestvére, a Baja Mali Knidzsa néven ismert Mirko Pajcsin a kilencvenes években hívta fel magára a figyelmet nacionalista dalaival; a háborús hangulatot meglovagolva a szerb radikálisok egyik legnagyobb kedvence lett (Pajcsin a Szerb Radikális Párt tagja, a szervezet himnuszát is ő énekelte). A szerb radikálisok összejövetelein ma is gyakran hallhatók a dalai, amelyeknek a célpontjai hol a horvátok, hol a bosnyákok, hol pedig az albánok. Dalaiban Pajcsin többször is a horvát címerben található „sakktáblát” gyalázza, máskor a következőt énekli: „Nem szeretlek, Alija, mert balija vagy, békés álmot törtél meg” (a „balija” a bosnyákok csúfneve).
A szerb turbófolk világában nem ritkák a véres tragédiák: tíz évvel ezelőtt gyilkolták meg például a másik népszerű szerb énekesnő, Szvetlana Velicskovics – ismertebb nevén Ceca – férjét, Zseljko Razsnatovics Arkant. Arkan kapitány már a délszláv háború kitörése előtt bűncselekményeket követett el, majd megalapította a Szerb Önkéntes Gárda félkatonai szervezetet, amely a háború során több helyütt etnikai tisztogatást hajtott végre a horvát és a bosnyák lakosság ellen. Ezekben az években ismerte meg Arkan a nála jóval fiatalabb énekesnőt, akivel 1995-ben házasodott össze, később két gyermekük született.
Arkan 2000 januárjában vesztette életét a belgrádi Intercontinental hotelban, mikor Dobroszlav Gavrics egykori rendőr több lövéssel végzett vele. A gyilkosság mögött maffialeszámolást valószínűsítenek. Az egykori szabadcsapatvezér temetésén mintegy húszezren jelentek meg, köztük az énekesnő rajongói.
Jelena Karleusa – Ceca egyik legfőbb riválisa – karrierje szintén összekapcsolható a maffiával: sikereit jórészt Zoran Davidovics maffiavezérnek köszönheti. A sztár párját azonban máig ismeretlen tettesek professzionális módon likvidálták. Az énekesnő ezután nem mást, mint Arkan özvegyét, Cecát vádolta a gyilkosság kitervelésével.
Arkan özvegye, Ceca a 2000. októberi hatalomváltás után maga is a hatóságok figyelmének középpontjába került: Zoran Djindjics kormányfő meggyilkolása után letartóztatták, és az énekesnő beismerte: a merénylet előtt Dusan Szpaszojevics, a zimonyi klán feje elmondta neki, hogy a miniszterelnök likvidálását tervezik, s ha elkövetik tettüket, ő Ceca házában rejtőzködne, hogy igazolhassa alibijét. Cecát azonban mégsem vonták felelősségre bűnpártolás vagy bűnrészesség vádjával. Ezután – ráérezve az új idők szeleire – végleg otthagyta volt férje, Arkan egykori Szerb Egység Pártját, és a továbbiakban Vojiszlav Kostunica Szerb Demokrata Pártjának kampányrendezvényein énekelt – immár másfajta dalokat.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség