Folytatja régebbi szokását a Concerto Budapest, s Jevgenyij Koroljov, Gidon Kremer, valamint Gilles Apap után egy újabb világsztárral lép színpadra: a tizenkét éves kora óta súlyos halláskárosult skót ütőhangszeres művésznő, Evelyn Glennie lesz az együttes vendége március 27-én, szombat este fél nyolctól a Művészetek Palotája (MűPa) Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermében. Evelyn Glennie az előadóművészet különös figurája. Évente több mint száz koncertet ad a világ minden táján, neves muzsikusokkal dolgozott már együtt, hogy csak néhány nevet említsünk a gazdag listából: Solti György, Murray Perahia, Emanuel Ax, a King’s Singers együttes, Björk, Sting és Bobby McFerrin.
A művésznő legféltettebb kincse 1800-nál is több instrumentumot tartalmazó ütőhangszer-gyűjteménye, amely folyamatosan bővül. A fellépések mellett rendszeresen tart előadásokat és mesterkurzusokat, a zeneoktatás lelkes szószólója, komponál és ékszereket készít. Számos díj birtokosa, 1988-ban mindjárt első lemezével Grammy-díjas lett, amelyen Solti Györggyel, Murray Perahiával és David Corkhillel készített felvétele hallható Bartók Béla két zongorára és ütőhangszerekre komponált szonátájából. Több mint százötven művet írtak a számára, s Vivaldi C-dúr szopránfurulya-versenyének marimbaátirata mellett a budapesti koncert műsorában is két ilyen kompozíció fog szerepelni: Áskell Másson Koncertdarabja kisdobra és zenekarra, valamint James MacMillan Veni, veni, Emmanuel című, ütőkre és zenekarra komponált versenyműve. Az est karmestere az együttes zeneigazgatója, Keller András lesz, a hangversenyen még a zenekari repertoár egyik jól ismert darabja, a Ravel hangszerelésében népszerűvé lett Muszorgszkij-ciklus, az Egy kiállítás képei is elhangzik.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség