Balázs mindent rendben talált

A Fidesz kezdeményezésére ma rendkívüli ülést tart az Országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottsága, hogy fényt derítsen az izraeli kémrepülőgépek múlt szerdai, lapunk által felfedett Magyarország feletti repülésére. A vélhetőleg megoszló felelősség miatt nemcsak a honvédelmi, hanem a külügyi tárca képviselői is jelen lesznek. Az ügyben először nyilatkozott a külügyminiszter.

Zord Gábor László
2010. 04. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Cikkünk nyomán az érintett Külügyminisztérium, illetve a közlekedési tárca alá tartozó Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) igyekezett kisebbíteni szerepét az ügyben, és a felelőskeresés a Honvédelmi Minisztériumra (HM) fókuszálódott. A HM és vezetője, Szekeres Imre szerint a katonai titkosszolgálatokat jogszabályellenesen nem értesítették az engedélyezést végző hatóságok; a tárcavezető azzal, hogy a miniszterelnöknek tett előterjesztésében kezdeményezte a 2007-ben megszüntetett Katonai Légügyi Hivatal (KLH) visszaállítását, jelezte, hogy értelmezésük szerint HM-alárendelt szerv a jelenlegi struktúra szerint közvetlenül nem része az engedélyezési eljárásnak.
Brüsszeli tudósítónk, Lovas István megkérdezte az ott-tartózkodó külügyminisztert az ügyben. Balázs Péter azt nyilatkozta: „Én azt tudom és azt vizsgáltam meg azonnal, hogy mi a törvényi rendje külföldi repülők magyarországi átrepülésének. És azt vizsgáltam meg, hogy a Külügyminisztérium ezt betartotta-e. Megállapítottam, hogy pontosan a törvény szerint jártunk el. Van a Bitáv, a Biztonsági és Távközlési Főosztály – az ő kötelességük az, hogyha egy budapesti nagykövetség kéri átrepülés engedélyezését bármilyen gépnek, akkor ehhez a főosztályhoz kell benyújtani egy megfelelő formában a kérvényt. Ez megtörtént. Szabályos volt az ügykezelés… És ezt továbbítják a közlekedési hatósághoz. És a közlekedési hatóságtól kapott választ továbbítják az illető nagykövetséghez. A Külügyminisztérium az az ablak, amelyhez fordulni kell. Az átveszi, vizsgálja, és ha rendben lévőnek találja, továbbítja. Majd ettől a hatóságtól visszakapja, bejegyzi és továbbítja az illető nagykövetségnek. Több száz ilyen papír megy át a kezükön.”
Más forrásból megtudtuk: a külügyi és légiügyi engedélyezés folyamata március 1-jén egyetlen nap alatt végbement.
Közben lapunk a hazai katonai repüléseket a zajártalom miatt rendszeresen figyelő olvasóktól úgy értesült, hogy a honvédség Gripen vadászrepülőgépei, amelyek hétköznap szinte mindennap repülnek, múlt szerdán – az izraeliek itt-tartózkodása idején – a földön maradtak. Az egybeesés lehet puszta véletlen műve is, ám tény, az elektronikai felderítő (Sigint) repülőgépek feladata minden új rádiófrekvenciás berendezés működési paramétereinek rögzítése. A Gripen radarja, adatátviteli rendszere és elektronikai hadviselési rendszere mind a Sigint potenciális célobjektuma lehet, a vadászgépek lízingeléséről szóló svéd–magyar szerződés ezért szigorúan rögzíti a katonai titkok védelmének szükségességét és módjait.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.