Beszerzési modellt kell váltani

2010. 04. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hátráltatják a BKV-nál és a Volánnál alkalmazott beszerzési eljárások a hazai járműipart, ezeket a jövőben olyan működési modellekre kell cserélni, amelyek által az itthoni gyártók is piacra léphetnek – mondta Kósa Lajos polgármester tegnap az Inter-Tanker Kft. debreceni elektromoshajtáslánc-gyárának alapkőletételekor.
Kósa szerint nemcsak a Daimler-buszok vásárlása kapcsán feltárt korrupcióhoz hasonló anomáliákat kell felszámolni, hanem azt is el kell érnie a következő kormánynak, hogy a meglévő tudáskapacitás a hazai gyártás javára hasznosulhasson. Úgy fogalmazott, nem tekinthető protekcionizmusnak a hazai gyártók piacra jutásának elősegítése. Példaként említette a német beszerzési modellt, ahol nem fordulhat elő, hogy a jelentősebb vállalatok kiszoruljanak a német piacról. Kijelentette, az Inter-Tanker környezetbarát buszaira a városi közlekedésben is számítanak majd. Kósa szerint ha a Volán jelenlegi tulajdonosi képviselete megváltozik, akkor az elővárosi közlekedésben Debrecen együtt kíván működni a társasággal. A gyártót képviselő Kossa György arra hívta fel a figyelmet, hogy a mintegy tízmilliárd forintos beruházással nyolc év alatt kívánják teljes kapacitásra fejleszteni a hajtásláncgyártó üzemet. A most induló beruházás egy év múlva 100-150 embernek adna munkát, a fejlesztés befejezésekor pedig 1000-1500 embert kívánnak alkalmazni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.