Hátráltatják a BKV-nál és a Volánnál alkalmazott beszerzési eljárások a hazai járműipart, ezeket a jövőben olyan működési modellekre kell cserélni, amelyek által az itthoni gyártók is piacra léphetnek – mondta Kósa Lajos polgármester tegnap az Inter-Tanker Kft. debreceni elektromoshajtáslánc-gyárának alapkőletételekor.
Kósa szerint nemcsak a Daimler-buszok vásárlása kapcsán feltárt korrupcióhoz hasonló anomáliákat kell felszámolni, hanem azt is el kell érnie a következő kormánynak, hogy a meglévő tudáskapacitás a hazai gyártás javára hasznosulhasson. Úgy fogalmazott, nem tekinthető protekcionizmusnak a hazai gyártók piacra jutásának elősegítése. Példaként említette a német beszerzési modellt, ahol nem fordulhat elő, hogy a jelentősebb vállalatok kiszoruljanak a német piacról. Kijelentette, az Inter-Tanker környezetbarát buszaira a városi közlekedésben is számítanak majd. Kósa szerint ha a Volán jelenlegi tulajdonosi képviselete megváltozik, akkor az elővárosi közlekedésben Debrecen együtt kíván működni a társasággal. A gyártót képviselő Kossa György arra hívta fel a figyelmet, hogy a mintegy tízmilliárd forintos beruházással nyolc év alatt kívánják teljes kapacitásra fejleszteni a hajtásláncgyártó üzemet. A most induló beruházás egy év múlva 100-150 embernek adna munkát, a fejlesztés befejezésekor pedig 1000-1500 embert kívánnak alkalmazni.
Orbán Viktor: Ez a legsötétebb óra, amiben vagyunk