Újabb részleteit tudtuk meg a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) gazdálkodási anomáliáinak. Eszerint nemcsak bizonyos képzések ügyében érhetők tetten visszás mozzanatok, hanem a járműpark tájékán is. Az egyik ügy egy legfeljebb húszmillió forintot érő trolibuszról szól, amelynek tulajdonosa a társaság ügyvezetőjének, Dózsa Gábornak a volt cége. Dózsa az akkor még Technotip Bt. néven futó céget felesége munkatársainak adta el. A szóban forgó trolit 2002 júniusa óta bérelte 2008-ig a közlekedési társaság, 2004-ben, 2005-ben és 2006-ban például havi 950 ezer forintért. Tehát a trolibérlés sokkal többe került, mint maga a jármű. Dózsa az ezt firtató kérdésre azzal védekezett lapunknak írásban elküldött válaszában, hogy amikor a bérleti szerződés született, még nem ő volt az SZKT ügyvezető igazgatója. Csakhogy – mutatott rá Kohári Nándor szegedi fideszes önkormányzati képviselő –, az első szerződés mindössze 11 hónapra szólt; 2003-tól 2008-ig az ő vezetése alatt hosszabbították meg az előnytelen megállapodást.
A Prágában diplomázott Dózsa Gábor ügyvezető igazgató két troli fura csehországi eladásának is főszereplője. A szegedi közcég az eladás előtt 18,016 millió forintot költött a két trolibuszra, és csak 18,658 millió forintért adta el azokat a cseh Elerpro s.r.o-nak. Vagyis 642 ezer forintot nyertek az üzleten. A cseh cég, nyilván felárral, mindjárt a bulgáriai Haszkovóba adta el a trolibuszokat. Mindezt Dózsa nem cáfolja, csak azt állítja, jobb üzlet volt az esélyegyenlőségi törvény miatt kivonandó magas padlós járműveket forgalomképes járműként eladni, mint roncsként. A szegedi fideszesek utóbb azonban arra is felfigyeltek, hogy Dózsa Gábor a Délmagyarországnak 2009 októberében azt a valótlanságot állította, hogy maga az SZKT adta el a trolikat a bolgár piacra. Más kérdés – kommentálta ezt Kohári –, hogy ennek rendes esetben így is kellett volna történnie, nem pedig cseh céget közbeiktatva.
A Fidesz más ügyek miatt is büntetőfeljelentést tett, egyúttal átfogó ügyészségi vizsgálatot is kért a közlekedési társaság átvilágításához. Tette ezt azután, hogy – amint azt Kohári Nándor elmondta – Botka László szegedi polgármester és a közgyűlés szocialista képviselői 2007 óta rendre megakadályozzák a vizsgálóbizottság felállítását. Botka László nem volt hajlandó nyilatkozni lapunknak, azt üzenve, elégedjünk meg Dózsa Gábor reagálásaival.
Tegnap megírtuk: a Szegedi Közlekedési Társaság sokszorosan megbízott oktatási képző cége – a Szofisztika Oktatásszervező Kft. – beszédes rokoni szálakkal rendelkezik. A kft. jelenlegi ügyvezetője a közlekedési közcég korábbi gazdasági igazgatójának a lánya. A Szofisztika Kft. tulajdonosi láncolata végén egy Seychelle-szigeteki offshore cég tulajdonában lévő kft. áll. Csak 2007-ben bruttó 25 millió forintnyi megbízási szereződéseket kötött a város cége a Szofisztikával. A közlekedési társaság továbbá évi 1,5 millióért foglalkoztatja részmunkaidőben a korábbi gazdasági igazgató férjét. Egy 68 éves nyugdíjas villanyszerelőről van szó, az SZKT hajdani függetlenített MSZMP-titkáráról. Az SZKT ügyvezető igazgatója válaszában dicséri a volt gazdasági igazgató általuk foglalkoztatott férjének munkáját. Dózsa állítja: csak tízmillió forint pályázati pénzt adtak oda a Szofisztika Kft.-nek 2006 és 2008 között. A fideszesek által megszerzett dokumentumok azonban jóval többről szólnak.

Ismét együtt Kulcsár Edina és Csuti – nagy nap volt a mai