Egyelőre talpon marad a BKV

Budapest közgyűlése tegnap úgy döntött, hogy elfogadja a kormány BKV-finanszírozásáról szóló ultimátumszerű szerződéstervezetét, amely az ellenzék szerint burkoltan tarifaemelést és járatritkítást ír elő. Leghamarabb májusban dönthetnek a diákok és a nyugdíjasok részére szóló félárú BKV-jegy bevezetéséről.

Szilágyi Richárd
2010. 04. 10. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szocialista és szabad demokrata szavazatokkal fogadták el tegnap azt az Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) által benyújtott előterjesztést, amely szerint Budapest megköti a kormányzattal a BKV finanszírozásáról szóló szerződést, és felkéri annak aláírására Demszky Gábor főpolgármestert. A rendkívüli ülés vitájában Ikvai-Szabó kiemelte, az elmúlt évek legfontosabb előterjesztéséről van szó, amely szerinte távolabb viszi a BKV-t a politikától, de egyben elismerte: az igazi cél az, hogy a BKV 2010-ben tovább tudjon működni. Horváth Csaba, az MSZP budapesti ügyekért felelős kormánybiztosa újra azt hangsúlyozta, amit lapunknak korábban elmondott: ha a közgyűlés nem fogadja el a szerződéstervezetet, akkor Budapest nemcsak az idei mentőöv további részleteitől eshet el, hanem vissza kell fizetnie a kormány által már átutalt ötmilliárdos támogatást is. – Tízmilliárd forint sok pénz, de nagyon kevés arra, hogy tudatosan leépítsük a fővárosi közösségi közlekedést. Ez egy álságos szerződés, amely nem szolgálja a budapestiek érdekeit – mondta Wintermantel Zsolt (Fidesz), aki szerint a főpolgármester és helyettese semmibe veszi a választók akaratát. A közgyűlés tegnapi határozatával egyúttal hatályon kívül helyezte azt a januári döntést, amely szerint nem kíván elköteleződni sem a viteldíjemelés, sem pedig a járatritkítás mellett. Ismert, hogy a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület számításai szerint a BKV-szerződés körülbelül 15 százalékos teljesítménycsökkentést, 40-50 autóbuszjárat, azaz a buszhálózat akár negyedének teljes megszüntetését és további járatok ritkítását eredményezheti.
Tegnap a képviselők elfogadták Horváth Csaba azon javaslatát, hogy májusra kérjenek új tanulmányt a diákoknak és a nyugdíjasoknak szóló félárú BKV-jegy bevezetésének várható pénzügyi hatásairól. A szocialista politikus szerint a jegytípus bevezetése nem járna többletkiadással annak ellenére, hogy a BKV szerint másfél milliárdos bevételkiesést okozna a közlekedési cégnek. A BKV gyanús ügyeinek kivizsgálására alakult eseti bizottság mandátumának 60 napos meghosszabbításáról – az ellenzéki képviselők távollétében, második nekifutásra – is döntött tegnap rendkívüli ülésén a Fővárosi Közgyűlés. Steiner Pál, az MSZP frakcióvezetője javaslatának elfogadása után György István, az eseti bizottság fideszes elnöke bejelentette, hogy lemond megbízatásáról, szerinte az ügyet a rendőrségnek és a parlamentnek kell tovább vizsgálnia. György István döntéséhez csatlakoztak a testület ellenzéki tagjai, illetve Hock Zoltán (MDF) is. Ezt követően Steiner személyeskedő vitát indított el azzal a kijelentésével, hogy a Fidesz kampánycélokra akarta felhasználni a jelentést. Ismert, hogy március 25-én a testület szocialista és szabad demokrata tagjai nem támogatták a György István által kidolgozott vizsgálati jelentés elfogadását, ezért dolgavégezetlenül zárta csaknem négy hónapos munkáját az eseti bizottság.

Feljelentés. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) feljelenti Élő Norbert szocialista fővárosi képviselőt, mert a Fővárosi Közgyűlés ülésén azt állította, hogy a szervezetet a Fidesz finanszírozza – közölte tegnapi sajtótájékoztatóján Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője. Vitézy visszautasította a Hagyó Miklós helyére került képviselő állítását, és közölte, hogy egyesületük finanszírozása teljesen nyilvános, abból kiderül, hogy Élő Norbert közlése „valótlan, rágalmazó állítás”, amelyet lejárató céllal tett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.