Minden eddiginél nagyobb mínuszt termelt a Malév tavaly: mérleg szerinti vesztesége elérte a 24,4 milliárd forintot, amihez egyszeri, 4,8 milliárd forint veszteség is hozzájárult. Mint a társaság tegnap közölte az MTI-vel: tavaly húszmilliárd forinttal kevesebbet fordítottak üzemelési kiadásokra az előző évinél, ennek ellenére a bevételek 23 százalékos csökkenése miatt az üzemi szintű veszteség rosszabbul alakult a 2008-asnál. Martin Gauss vezérigazgató tegnap azt is bejelentette, hogy a tavaly indított átvilágításuk során találtak a Malévra nézve előnytelen szerződéseket, amelyeket felülvizsgáltak, hogy a visszeélések lehetőségét megszüntessék.
Miként többször megírtuk, a légicég nagy kockázatot vállalt azzal, hogy flottáját olyan gépekre cserélte le, amelyek csak rövid távolságokra üzemeltethetők gazdaságosan, hiszen e területen a legerősebb a fapadoscégek versenye. A Népszabadság egy tanulmányra hivatkozva azt is megemlíti, hogy az államnak két év alatt 40-45 milliárd forintba kerülhet a Malév feltőkésítése és átalakítása. A kulcskérdés azonban az EU álláspontja lesz az újraállamosítással kapcsolatban: több versenytárs is az unióhoz fordult ez ügyben, és ha a szervezet szabálytalannak találja a reprivatizációt, földre kényszerülhet a légitársaság.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség