Ismét flúgos futam várható Szepangban?

Munkatársunktól
2010. 04. 11. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szepangban a magas páratartalom és a 30 Celsius-fok fölötti hőmérséklet garantált, de trópusi vihar, özönvízszerű eső is bármikor lecsaphat; s nem is kérdéses, a hét végi Malajziai Nagydíjjal a Forma–1-es vb leginkább embert próbáló futama következik. Mindezt konkrétumokkal alátámasztandó elég csak a tavalyi történéseket felidézni, amikor az 56 körösre tervezett viadalt a leszakadó égbolt miatt először 24 körrel a vége előtt félbeszakították, majd ötven perc elteltével le is fújták. A szabályok szerint az utolsó teljes körben elfoglalt sorrend adta a végeredményt – Jenson Button nyert –, de mindenki csak a pontszáma felét kapta meg.
Szepangban az időjárás mellett azzal is kalkulálniuk kell a versenyzőknek, hogy a szezon leghosszabb futama vár rájuk, az 56 körös viadal össztávja 310 kilométer (az ellenpólus Monaco lesz az ottani 260 km-rel), s különösen takarékoskodniuk kell az üzemanyaggal.
Ez főleg igaz az egyik újoncra, a Virgin Racing istállóra, amely a tervezésnél elszámolta (!) az üzemanyagtank méretét, és az európai futamokig már nem is tudja orvosolni a problémát. Ám a silverstone-i bázisú csapat két pilótáját, a jobb sorsa érdemes Timo Glockot, valamint Lucas di Grassit az első két versenyen nem fenyegette az a veszély, hogy a cél közelében leáll az autója. Már az nagy bravúr volt, hogy legutóbb Melbourne-ben Glock a 41. körig elvergődött…

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.