Szepangban a magas páratartalom és a 30 Celsius-fok fölötti hőmérséklet garantált, de trópusi vihar, özönvízszerű eső is bármikor lecsaphat; s nem is kérdéses, a hét végi Malajziai Nagydíjjal a Forma–1-es vb leginkább embert próbáló futama következik. Mindezt konkrétumokkal alátámasztandó elég csak a tavalyi történéseket felidézni, amikor az 56 körösre tervezett viadalt a leszakadó égbolt miatt először 24 körrel a vége előtt félbeszakították, majd ötven perc elteltével le is fújták. A szabályok szerint az utolsó teljes körben elfoglalt sorrend adta a végeredményt – Jenson Button nyert –, de mindenki csak a pontszáma felét kapta meg.
Szepangban az időjárás mellett azzal is kalkulálniuk kell a versenyzőknek, hogy a szezon leghosszabb futama vár rájuk, az 56 körös viadal össztávja 310 kilométer (az ellenpólus Monaco lesz az ottani 260 km-rel), s különösen takarékoskodniuk kell az üzemanyaggal.
Ez főleg igaz az egyik újoncra, a Virgin Racing istállóra, amely a tervezésnél elszámolta (!) az üzemanyagtank méretét, és az európai futamokig már nem is tudja orvosolni a problémát. Ám a silverstone-i bázisú csapat két pilótáját, a jobb sorsa érdemes Timo Glockot, valamint Lucas di Grassit az első két versenyen nem fenyegette az a veszély, hogy a cél közelében leáll az autója. Már az nagy bravúr volt, hogy legutóbb Melbourne-ben Glock a 41. körig elvergődött…

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség