Újra kamatot vághatnak
Egyöntetűen negyed százalékpontos kamatcsökkentést várnak a magyar jegybank monetáris tanácsának mai ülésétől a londoni elemzők. Ennek az előrejelzésnek az alapja az elemzők körében – az utóbbi időszak piaci folyamatai mellett – az a széles körű meggyőződés, hogy a következő kormány fenntartja a költségvetési szigort. (MTI)
Növeli a hazai gáztermelést a Mol
Már korábban kipróbált és alkalmazott technológiák segítségével növeli a földgázkihozatalt a Mol, amivel az a célja, hogy lassítsa a belföldi kitermelés évek óta tartó csökkenését – közölte Holoda Attila, a Mol belföldi kutatás-termelési igazgatója. Jelenleg a Mol Magyarországon évente mintegy 2,5 milliárd köbméter földgázt és 650 ezer tonna kőolajat termel ki. A belföldi földgázfelhasználás évente eléri a 12-15 milliárd köbmétert. (MTI)
Belső figyelmeztetés a Daimlernél
A legkevesebb huszonkét ország, köztük hazánk kormányzati képviselőinek megvesztegetésével vádolt Daimlernél már korábban figyelmeztettek a vélhető korrupciós ügyekre, a német autógyár vezető beosztású tisztségviselői azonban figyelmen kívül hagyták ezeket az intéseket – írta legfrissebb számában a Der Spiegel. A hamburgi hetilap arról számolt be, hogy a korrupciót feltáró amerikai hatóságok elmélete szerint a megvesztegetések a menedzsment tudomásával, illetve fedezésével mentek végbe. (MTI)
Talpon maradtak a kis lengyel cégek
Tavaly 240 ezer vállalat került csődbe Európában, ebből viszonylag kevés a lengyel cég, számuk mindössze 590-re tehető – számolt be a Rzeczpospolita a Creditreform adataira hivatkozva. Ez a lapban megszólaltatott elemzők szerint elsősorban annak köszönhető, hogy viszonylag sok
a maximum ötfős kisvállalkozás, amelyek jobban átvészelték a válságot. (MTI)
Görög bojkott a német áruk ellen
Komoly gondot okoz a Praktiker barkácsáruházláncnak a görög válság – fejtette ki vasárnap a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitungnak a társaság vezérigazgatója. Wolfgang Werner arra utalt, hogy egy görög fogyasztóvédelmi szervezet még februárban bojkottra szólított fel a német áruk ellen, miután megromlott a viszony a két ország között pénzügyi segítség körüli vita miatt. (MTI)
Távol-keletieké lett a Volvo
Tegnap aláírták a svédországi Göteborgban azt a megállapodást, amely szerint a kínai Geely autóipari csoport 1,8 milliárd dollárért megveszi az amerikai Fordtól a svéd Volvo autógyárat. A Ford röviddel a nemzetközi pénzügyi válság kitörése után hirdette meg értékesítésre veszteséges leányvállalatát, amit még 1999-ben vásárolt meg 6,4 milliárd dollárért. A Volvo tavaly 20 ezer alkalmazottal 375 ezer személyautót gyártott. (MTI)

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség