Ultimátumot kapott Budapest

A fővárosi önkormányzat mai rendkívüli ülése elé kerül többek között a BKV finanszírozásáról szóló, a kormány által módosított ultimátumszerű szerződéstervezet, amelynek elfogadása a Fidesz szerint tarifaemelést és járatritkítást okoz, míg elutasítása az MSZP olvasatában az eddigi támogatás visszafizetését jelenti.

Szilágyi Richárd
2010. 04. 09. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elutasítja a Fidesz a Bajnai Gordon kormányfő, Demszky Gábor főpolgármester és Horváth Csaba budapesti ügyekért felelős MSZP-s kormánybiztos által decemberben aláírt szándéknyilatkozat alapján készült legújabb szerződéstervezetet, amely szerintük járatritkítást és automatikus tarifaemelést tartalmaz. Január 28-án a közgyűlés Wintermantel Zsolt (Fidesz) javaslatára döntött úgy: nem vállal ilyen típusú kötelezettségeket. – Most a januári határozat visszavonására és a korábbi, a főváros közösségi közlekedésének szétrombolását is jelentő megállapodást akarnak megszavaztatni – közölte Wintermantel, aki szerint meg kell akadályozni a BKV irányításában és felügyeletében zajló szocialista ámokfutást. Úgy véli, Horváth felelőssége megkérdőjelezhetetlen, és emlékeztetett: az MSZP-s politikus januárban még a teljes BKV-támogatás megvonásával próbálta a közgyűlést zsarolni, ezért a Fidesz felszólította, hogy kérjen bocsánatot a budapestiektől. Horváth március 20-án lapunknak viszont azt mondta, Budapest nemcsak a 22,5 milliárdos mentőöv további részleteitől eshet el, hanem vissza kell fizetnie a kormány által átutalt ötmilliárdos támogatást is, ha a közgyűlés nem fogadja el a BKV megmentéséért a Pénzügyminisztérium által kidolgozott legújabb szerződéstervezetet.
A közgyűlés napirendjén szerepel a félárú tanulói és nyugdíjasjegy bevezetésének lehetősége is, amely a BKV szerint másfél milliárdos bevételkiesést okozna. Az MSZP nem fogadja el a tanulmány megállapításait, ahelyett egy „korrekt” előterjesztést várnak a közlekedési cégtől.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint a szerződés körülbelül 15 százalékos teljesítménycsökkentéssel, a buszhálózat akár negyedének megszüntetésével járna együtt. Azt javasolják a közgyűlésnek: a tervezetet ne fogadja el, kezdeményezze annak módosítását az új kormánynál.
– A VEKE és Wintermantel Zsolt újabb rémhírek terjesztésével akár több tíz milliárdos kárt is okozhat a budapestieknek – reagált közleményben a szocialista Élő Norbert.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.