Budapest kivételével az összes területi igazgatóságon megállapodtak a mozdonyvezetők és a munkáltató képviselői – közölte Kiss László, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke és Márkus Imre, a MÁV-Trakció Zrt. vezérigazgatója a tegnap estig tartó tárgyalást követően az MTI-vel. Korábban hatórás sztrájkot hirdetett meg szombatra a Mozdonyvezetők Szakszervezete, mert nem tudott megállapodni a MÁV-Trakció Zrt.-vel a kollektív szerződés helyi függelékei ügyében. A lehetséges sztrájkot azzal indokolják, hogy a MÁV-Trakció a korábbi gyakorlathoz képest jelentősen rontani akarja a mozdonyvezetők munkavégzésének feltételeit, nem számolja jogos járandóságukat, a helyi függelékekről pedig nem a megegyezés szándékával tárgyal.
Szakértők lapunknak furcsa időzítésűnek nevezték a választások elé egy nappal tervezett sztrájkot, hiszen a mozdonyvezetők utoljára három éve, 2007 októberében tartottak mindössze kétórás figyelmeztető munkabeszüntetést, noha a tét ekkor a mellékvonalak tízszázalékos csökkentése volt. Márkus Imre, a Trakció vezérigazgatója pedig 1994-től a Vasutasok Szakszervezetének elnöke volt, a 2002-es választások és Medgyessy Péter győzelme után a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium miniszteri főtanácsadója, majd a MÁV felügyelőbizottságának elnöke lett. Márkus Imre az MSZP baloldali tömörülés platformjának alelnöke. Borsik Jánost, a Mosz ügyvezető alelnökét március 15-én a Magyar Köztársasági Érdemrend középkeresztjével tüntették ki. A szakszervezet magyarázata szerint arról van szó, hogy a kollektív szerződés alapján április 6-ig kell a helyi függelékekről megállapodni, ám ez eddig nem sikerült, ezért szükség esetén kénytelenek nyomásgyakorlást alkalmazni.

Egy milliárdos fegyverkereskedő, egy volt vezérkari főnök és az ukrán kémbotrány