Jövőre húsz verseny. A Forma–1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone pénteken bejelentette, hogy a 2011-es szezonban az ideinél eggyel több, húsz futamra kerül majd sor, mert jövőre India is csatlakozik a sorozathoz. A 79 éves üzletember korábban azt mondta, új helyszínekre szeretné vinni az autósport elitkategóriájának viadalait, ezért néhány európai futam kikerülhet a versenynaptárból. „Nem dobjuk ki egyik pályát sem, sőt felkészülhetnek arra, hogy nemsokára 25 futamot rendezünk egy idényben” – mondta Ecclestone Sanghajban. A legtöbb istálló azonban nem tartja jó ötletnek a bővítést, mert a költségcsökkentés miatt már így is kevesebb munkatársat alkalmaznak, s korábban jelezték: a sűrű program és a gyakori utazás miatt arra kényszerülnek majd, hogy két különböző csapatot alkalmazzanak, amelyek váltani tudják egymást.
Bahreinben a spanyol Fernando Alonsót (Ferrari), Melbourne-ben a brit Jenson Buttont (McLaren), Szepangban pedig a német Sebastian Vettelt (Red Bull) intették le elsőként a Forma–1-es autós gyorsasági világbajnokág idei három futamán; s bőven akadnak jelentkezők, akik a hét végén a Kínai Nagydíjon tovább színesítenék a palettát. A pontversenyben vezető Felipe Massa (Ferrari) sorrendben második, harmadik, majd hetedik lett, és a brazil visszakanyarodna a pódiumra, miként a bahreini harmadik helye után két hatodik pozíciót elkönyvelt Lewis Hamilton (McLaren) is.
A britek két évvel ezelőtti világbajnokában az ausztrál és a maláj nagydíjon is több volt, mint amit kihozott magából és az autójából. Melbourne-ben a csapata eltaktikázta a versenyét egy plusz bokszkiállással, majd még Mark Webber (Red Bull) is kipöckölte a kavicságyba, Szepangban pedig az időmérőt szúrta el – várta, hogy elálljon az eső, de az még jobban rákezdett… –, s csak a 20. rajtkockából indulhatott.
Sanghajban azonban egyelőre Hamilton kedve szerint alakulnak a történések, mert az első két szabadedzés eredményei alapján tegnap ő volt a leggyorsabb, megelőzve Nico Rosberget (Mercedes), Buttont és a visszatérőként eddig – fogalmazzunk úgy – visszafogott teljesítmény nyújtó Michael Schumachert (Mercedes). A nap krónikájához tartozik még, hogy Alonsónak végérvényesen elfüstölt a bahreini időmérőn már amortizált motorja, Sébastien Buemi (Toro Rosso) pedig egy fékezésnél elhagyta az autójának első két kerekét. A futamig szerencsére ez is, az is pótolható.














