Külföldről kapjuk a magyar csatornákat

Újabb nagy adózónak kénytelen búcsút inteni Magyarország. A UPC digitális tévészolgáltatása kivonul hazánkból, és Luxemburgba költözik. A lépés oka nem túl meglepő: itthon 25 százalék az általános forgalmi adó, Luxemburgban viszont a hírközlési szolgáltatások árait terhelő elvonás mindössze három százalék. Felvetődik a kérdés, hogy a hűségszerződések vajon érvényben maradnak-e.

Bodacz Balázs
2010. 05. 02. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Luxemburgi központtal folytatja európai szolgáltatói tevékenységét és felszámolja hazai leánycégét a UPC. A műholdas televízió- és távközlési szolgáltató társaság tegnapi közleménye szerint az átszervezés legfőbb oka, hogy a műholdas szolgáltatások európai központjának számító Luxemburgból lehet a legjobb feltételekkel továbbítani a műholdakra az adást. Emellett a hatékonyabb működéshez az is hozzájárul, ha a cseh, lengyel, román és magyar UPC-leánycégek által működtetett szolgáltatást a jövőben egy tagvállalat, a UPC DTH végzi mindenütt. A költözés csak a műholdon keresztül sugárzott digitálistelevízió-szolgáltatást érinti, a széles sávú internet, valamint a telefon üzletág egyelőre Magyarországon marad.
Szűcs László, a cég kommunikációs igazgatója lapunk megkeresésére elismerte, hogy az üzletág elsősorban a költségek lefaragása miatt döntött úgy, hogy a technológiai szempontból a kontinens centrumának számító Luxemburgba telepítik át a kelet-középeurópai digitálistévé-szolgáltatásuk adminisztratív és sugárzási központját. Az előfizetőket ez anynyiban érinti, hogy az adások a jövőben a norvég Telenor cég Thor 5 és Thor 6 nevű műholdjairól érkeznek, amelyhez át kell állítani az antennákat. Ezt a munkát a cég munkatársai végzik el. Szűcs hozzátette: a kapcsolattartás az ügyfelekkel és a szervizelés eddigi rendje nem változik, csupán a számlán található cégnév változik UPC Magyarországról UPC DTH-ra, amely a továbbiakban közvetlenül nyújtja a szolgáltatást. Ez viszont felveti egyebek mellett azt a kérdést is, hogy mi lesz a sorsa a hűségszerződéseknek. Az ügyfelekkel ugyanis az éppen megszűnőben lévő UPC Magyarország kötött megállapodást, a szolgáltatást pedig jogi szempontból egy másik cég, a UPC DTH viszi tovább. Így nem kizárt, hogy a hűségszerződések, illetve más megállapodások is automatikusan megszűnnek. A cég álláspontja szerint ugyanakkor a szolgáltató személyének megváltozása önmagában még nem jelenti azt, hogy a korábban megkötött kontraktusok hatályukat vesztik.
A UPC a fent részletezett lépésével egyébként igen jelentős anyagi előnyhöz juthat. Luxemburgban ugyanis a hírközlési tevékenységekre kirótt általános forgalmi adó – szemben a hazai 25 százalékkal – mindössze háromszázalékos, így a magyarországi ügyfelek vonatkozásában jelentős extraprofithoz juthat a cég, már amennyiben az adón megspórolt pénzt nem osztja meg előfizetőivel. Ugyanakkor abból is problémák lehetnek, ha a cég „nagylelkűen” – díjcsökkentés formájában – a megtakarításból átad valamennyit az ügyfeleknek. Ebben az esetben ugyanis versenyjogi problémák adódhatnak, hiszen azok a cégek, amelyek hajlandók Magyarországon maradni és itt adózni, nem tudnák tartani a lépést a UPC áraival.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.