Luxemburgi központtal folytatja európai szolgáltatói tevékenységét és felszámolja hazai leánycégét a UPC. A műholdas televízió- és távközlési szolgáltató társaság tegnapi közleménye szerint az átszervezés legfőbb oka, hogy a műholdas szolgáltatások európai központjának számító Luxemburgból lehet a legjobb feltételekkel továbbítani a műholdakra az adást. Emellett a hatékonyabb működéshez az is hozzájárul, ha a cseh, lengyel, román és magyar UPC-leánycégek által működtetett szolgáltatást a jövőben egy tagvállalat, a UPC DTH végzi mindenütt. A költözés csak a műholdon keresztül sugárzott digitálistelevízió-szolgáltatást érinti, a széles sávú internet, valamint a telefon üzletág egyelőre Magyarországon marad.
Szűcs László, a cég kommunikációs igazgatója lapunk megkeresésére elismerte, hogy az üzletág elsősorban a költségek lefaragása miatt döntött úgy, hogy a technológiai szempontból a kontinens centrumának számító Luxemburgba telepítik át a kelet-középeurópai digitálistévé-szolgáltatásuk adminisztratív és sugárzási központját. Az előfizetőket ez anynyiban érinti, hogy az adások a jövőben a norvég Telenor cég Thor 5 és Thor 6 nevű műholdjairól érkeznek, amelyhez át kell állítani az antennákat. Ezt a munkát a cég munkatársai végzik el. Szűcs hozzátette: a kapcsolattartás az ügyfelekkel és a szervizelés eddigi rendje nem változik, csupán a számlán található cégnév változik UPC Magyarországról UPC DTH-ra, amely a továbbiakban közvetlenül nyújtja a szolgáltatást. Ez viszont felveti egyebek mellett azt a kérdést is, hogy mi lesz a sorsa a hűségszerződéseknek. Az ügyfelekkel ugyanis az éppen megszűnőben lévő UPC Magyarország kötött megállapodást, a szolgáltatást pedig jogi szempontból egy másik cég, a UPC DTH viszi tovább. Így nem kizárt, hogy a hűségszerződések, illetve más megállapodások is automatikusan megszűnnek. A cég álláspontja szerint ugyanakkor a szolgáltató személyének megváltozása önmagában még nem jelenti azt, hogy a korábban megkötött kontraktusok hatályukat vesztik.
A UPC a fent részletezett lépésével egyébként igen jelentős anyagi előnyhöz juthat. Luxemburgban ugyanis a hírközlési tevékenységekre kirótt általános forgalmi adó – szemben a hazai 25 százalékkal – mindössze háromszázalékos, így a magyarországi ügyfelek vonatkozásában jelentős extraprofithoz juthat a cég, már amennyiben az adón megspórolt pénzt nem osztja meg előfizetőivel. Ugyanakkor abból is problémák lehetnek, ha a cég „nagylelkűen” – díjcsökkentés formájában – a megtakarításból átad valamennyit az ügyfeleknek. Ebben az esetben ugyanis versenyjogi problémák adódhatnak, hiszen azok a cégek, amelyek hajlandók Magyarországon maradni és itt adózni, nem tudnák tartani a lépést a UPC áraival.

Bán Mór kis híján megnyerette Hunyadival a rigómezei csatát