Lóbalzsam

Aranyárban mért selejtes készülékeket ajánlanak az unatkozó nyugdíjasoknak a mind gyakoribb termékbemutatókon. Sokszor élethosszig tartó adósságba taszít a hitelre megvett „külső-belső szerveket gyógyító lábmasszírozó”, „a minden betegségtípusra hatásos infratakaró” s „a gyomorbajokat feledtető főzőedény”. Hát még, ha a jutányos áron kínált „kétszeres Nobel-díjas arckrém” mellett is elkötelezzük magunkat!

Varga Attila
2010. 06. 28. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megtévesztő gyakorlat
A termékbemutatók résztvevői tájékozatlanok az őket megillető jogokról. Főleg az idősebb generáció érintett, hisz ők azok, akik az üzleten kívüli kereskedés egyik legnagyobb veszélyeit jelentő termékbemutatós vásárlást választják – állapította meg a közelmúltban végzett felmérését követően a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete. A fogyasztóvédőkhöz érkező panaszokból egyértelműen leszűrhető az a következtetés, hogy a termékbemutatós vásárlók zöme nem kap kellő tájékoztatást sem a cégről, sem a termékről. Utóbbi esetében az információáradat, amelyet a fogyasztóra zúdítanak, kimerül a termék létező vagy megkérdőjelezhető gyógyhatásában, a kecsegtető és soha vissza nem térő ajánlatnak tetsző vásárlási lehetőségben és az anyagi kérdésekben. Mindezt mutatja az is, hogy a vásárlók jelentős százaléka megbánta vagy elhamarkodottnak ítélte a vásárlást. 2008-ban fél éven át tartó ellenőrzésben 22 kereskedő 33 termékbemutatójának és 26 utazással egybekötött termékbemutatójának ellenőrzését végezte el a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, s 86 százalékban hiányosságokat talált. Az ellenőrzöttek jelentős része nem a jogszabályoknak megfelelő szerződéseket íratott alá, a minőségi és biztonsági követelményeknek nem megfelelő termékeket árult, előfordult olyan is, hogy tűzveszélyes hajszárítót kaptak az érdeklődők a termékbemutatón való részvételért. A felügyelők megállapítása szerint az egészségmegőrző előadásokat leginkább jól felépítették, sokszor latin orvosi szavakat használva befolyásolják a résztvevőket. Másik forgatókönyv szerint a sokkolóan magas árú terméket folyamatosan leértékelik a nézők előtt, konkrét esetben a masszázsfotel árát 850 ezer forintban határozzák meg, majd a bemutató legvégén kivételes lehetőségként 200 ezer forintos áron adják oda. A bemutatók előadói gyakran megtévesztő és agresszív kereskedelmi gyakorlatot folytatnak, a tájékoztatások pedig alkalmasak lehetnek a fogyasztói döntéshozatal tisztességtelen befolyásolására.

*

Az üzleten kívüli kereskedés 5 pontja

1. Egy-egy termékbemutatón mindig gondoljuk át, hogy szükségünk van-e az adott termékre, és ne pusztán az előadó képességei alapján döntsünk!

2. Bármennyire olcsónak ígért hitelt is ajánlanak, mindenképp járjunk utána a pontos feltételeknek!

3. Mindig merjünk kérdezni: a termékről, a cégről, a referenciákról, a gyógyhatást igazoló tanúsítványokról, az elérhetőségről!

4. Mind a nyolcnapos elállás gyakorlásánál, mind a minőségi kifogás intézésénél ajánlott levélben igyekezzünk jogainkat érvényesíteni (elállásnál a terméket ne feledjük visszaküldeni, anélkül ugyanis a vételárat nem kapjuk vissza)!

5. A szerződést megkötés előtt alaposan olvassuk át, kitérve az apró betűs részekre is!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.