Szociális típusú integrációra van szükség az oktatásban – mondta Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője a kormánypárt oktatási műhelyének tanácskozásán. Úgy vélte, az integráció gyermekvédelmi eszközökkel, munkahelyteremtő és társadalmi felzárkóztató programok kiegészítésével valósítható meg. Adminisztratív eszközökkel nem lehet számon kérni az esélyegyenlőséget. Ma – hangsúlyozta – az oktatási rendszer sokkal szegregálóbb, mint bármikor volt, ami szerinte a nyolcéves szocialista kormányzásnak tudható be.
Hét pontban fogalmazta meg a kormány legsürgetőbb oktatási lépéseit Pokorni Zoltán (Fidesz). Itt említette a bolognai folyamat átfogó vizsgálatát, az egységes, osztatlan pedagógusképzés modelljének kialakítását, a nevelés szerepének megerősítését, az integrált oktatás megteremtését, amelyet kiemelt oktatási körzetek létrehozásával érnének el. Támogatja majd a gyermekek határon túli kirándulásait, és szükségesnek nevezte, hogy a középiskolások legalább két héten át ingyen végezzenek szociális munkát. Ígéretet tett a pedagógusi életpályamodell kidolgozására is.
Hoffmann Rózsa, a Nemzeti Erőforrások Minisztériumának oktatási államtitkára kiemelte, az előző kormányok azért enyhítették a követelményeket, hogy ne bukjon meg az érettségi rendszerük. Mindez azt üzente a gyerekeknek: nem kell komolyan venni a tanulást. Hoffmann úgy látja, újra kell építeni az érettségi rendszert, és az új Nemzeti alaptantervben, valamint a kapcsolódó kerettantervekben szabályozni kell a tananyagot.

A malom, amit egy város siratott – fotókon a lángoló múlt