Ma a parlamentben kormánypárti interpellációra adott válaszban jelenti majd be öt, korábban bezárt vasúti szárnyvonal újranyitását a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium illetékese – értesült lapunk. Lapinformációk szerint a Komárom–Székesfehérvár-, a Zirc–Veszprém-, a Karcag–Tiszafüred-, a Lajosmizse–Kecskemét-, valamint a Pápa–Csorna-vonalon indulnak el, mégpedig július 4-én ismét a vonatok. A legutóbb említett szárnyvonalat még 2007-ben zárta be Kóka János gazdasági miniszter, míg a többi esetben tavaly december óta szünetel a forgalom.
Az Index.hu hírportál értesülése szerint lehet, hogy ez az öt vonal csak az első ütem, később más szakaszokat is újranyithatnak. Ezt erősíti a Hír TV értesülése: a kormány további kettő, a Putnok–Szilvásvárad-, valamint Hidasnémeti–Abaújszántó-vonalon is újraindította volna a személyszállítást, e szakaszok azonban megsérültek az árvízben, így helyre kell állítani őket.
Az utóbbi években összesen 43 szárnyvonalat szüntettek meg az országban. Az új kormány asztalára letett javaslatok szerint ezek közül akad még olyan, ahol elvileg nincs akadálya személyszállító vonatok közlekedtetésének. Ilyen a Székesfehérvár–Sárbogárd-vonal, amelynek újranyitását eredetileg idén nyáron képzelték el. Ám ez a hírek szerint nincs napirenden, mint ahogy az Esztergom–Almásfüzitő- vagy a Vácrátót–Galgamácsa-útvonal felélesztéséről sem hallani.
Az ismét megnyíló viszonylatokon kérdéses, milyen menetrend szerint indul majd el a forgalom. Sajtóinformációk szerint a vasút elsősorban az ősztől iskolába járó diákok igényeire koncentrál majd.

Deák Dániel: A Harcosok Klubja nagyon komoly újításnak minősül, nemcsak a magyar politikai életben, hanem egész Európában