Baloldali hírtévé a láthatáron?

Közel négymilliárd forintos tőkével egy olyan új televíziót hozna létre az előző kormány delegáltjaiból álló Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány, amely hivatalosan a hazai turizmust népszerűsítené, de egyes elképzelések szerint egy baloldali hírtelevízió alapját képezné. Az igazgatóság elnöke Bárdos András lenne.

2010. 07. 08. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hazai Turizmus Zrt. néven olyan új cég létrehozását tervezi a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány, amely filmkészítéssel, tévéműsorok gyártásával, sugárzásával foglalkozna. Vagyis egy új televíziós csatorna születne. A lapunk birtokába került – és az üdülési alapítvány előző kormánydelegáltjaiból álló kuratóriuma által megvitatott – határozati javaslat szerint a céget 596 millió forint jegyzett tőkével és 3,3 milliárdos tőketartalékkal hívná életre az alapítvány tulajdonában lévő két cég: a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft. és a Hunguest Vagyonkezelő Zrt. A társaság igazgatósági elnöke Bárdos András, a TV2 korábbi műsorvezetője, a felügyelőbizottság elnöke pedig Kárpáti Miklós, a balliberális közéleti szereplők körében népszerű ügyvéd lenne. Bárdos lapunknak azt mondta: ő is hallott erről az elképzelésről, de még semmit sem írt alá, és jelenleg is több tévécsatornával tárgyal.
Úgy tudjuk, egyes elképzelések szerint a Hazai Turizmus Zrt. egy baloldali hírtelevízió alapjait rakhatná le. Ezt az értesülésünket azonban Karácsony Mihály, a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány kuratóriumi elnöke cáfolta. A Kiss Péter (MSZP) volt kancelláriaminiszter bizalmi embereként ismert kuratóriumi elnök tájékoztatása szerint még nem döntöttek a cég létrehozásáról, de az igaz, hogy régóta tervezik. Közölte: a műsorterv elkészült, és emellett a társaság szakmai, jogi, pénzügyi hátterének a kidolgozása zajlik, amely rendkívül bonyolult, időigényes feladat. Karácsony kiemelte, a Travel Channelhez hasonló adót képzeltek el, amely nem politikai kérdésekkel foglalkozna, hanem a hazai turizmus, magyar városok, látványosságok, kulturális programok, fesztiválok népszerűsítésével. Nem utolsósorban az üdülési csekket használó mintegy kétmillió magyar állampolgárnak segítenének dönteni abban, hogy hol érdemes felhasználni az utalványaikat – magyarázta. A lapunk birtokába került határozati javaslat szerint a Hazai Turizmus Zrt. eladása esetén hat szakszervezetet illetne meg elővételi jog: a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetségét (MSZOSZ), az Autonóm Szakszervezetek Szövetségét, a Szakszervezetek Együttműködési Fórumát, az Értelmiségi Szakszervezeti Tömörülést, a Ligát és a Munkástanácsokat.
Az üdülési alapítvány előző kormány által delegált kuratóriumi tagjai tavaly decemberben úgy döntöttek, hogy az üdülési csekk és a hazai turizmus reklámozására egymilliárd forintot fizetnek a balliberális ATV-nek, a kiváló szocialista kapcsolatokat ápoló Zolcer János családja érdekeltségébe tartozó Info 24 TV-nek pedig két lépcsőben összesen háromszázmilliót.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.