Eső után foltoznák az aszfaltot

Nem okoztak eddig komolyabb balesetet a főváros egyik legforgalmasabb szakaszán, a Ferihegyi gyorsforgalmi úton szaporodó kátyúk, az FKF a jó időre vár, hogy befoltozhassa azokat. A rendőrség szerint akkor is érdemes helyszínelést kérni a gödrök okozta károk miatt, ha nem ütköztek a járművek, és nincs sérültje a balesetnek.

Nagy Áron
2010. 07. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szárazabb időre vár a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt., hogy kijavíthassa azokat az úthibákat, amelyek a kezelésében álló budapesti utakon keserítik meg a közlekedők életét. Az autósok, motorosok tapasztalatai szerint egyre rosszabb állapotban van a főváros egykori büszkesége, a Ferihegyi gyorsforgalmi út. A kvázi sztrádának tervezett szakasz hivatott összekötni a repülőteret a belvárossal, illetve megkönnyíteni az agglomeráció folyamatosan növekvő forgalmát. Az úttesten azonban mind több kátyú van, közöttük olyanok is, amelyek nemcsak bosszúságot jelentenek annak, aki beléjük hajt, hanem komolyan veszélyeztetik a közlekedők testi épségét is.
Az FKF Zrt. arról tájékoztatta lapunkat, hogy a hibákat folyamatosan javítják Budapesten, a Ferihegyi gyorsforgalmi úton a csapadékos időjárás elmúltával kezdenek majd munkához. A cég tapasztalatai szerint a gödrök helyreállítása meleg aszfaltos technológiával 5000–6500 forintba kerül négyzetméterenként, ez az ár azonban nem tartalmazza a forgalmi adót. Az összeg a sérült burkolat kivágásából, a keletkezett törmelék elszállításából, és általában egy-két új aszfaltréteg lefektetéséből áll össze. Az FKF kimutatásai szerint az utóbbi öt évben a budapesti utak több mint felén végeztek már kisebb-nagyobb felújításokat. A kimaradt szakaszok mindegyike elmúlt már húszéves, ezeken eddig forráshiány miatt nem kezdődött el a munka. A cég megítélése szerint a legkritikusabb részek az óbudai Madzsar József utca, Kőbányán a Jászberényi út és a Kozma utca, a XVI. kerületben a Cinkotai út és az Újszász utca, a XVII. kerületben a Bélatelepi út.
Az FKF-nek nincsenek kimutatásai a kezelésében álló útszakaszokon az állaguk miatt bekövetkezett balesetekről, műszaki károkról. A Budapesti Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint a Ferihegyi gyorsforgalmi úton átlagosan anynyi baleset van, mint a korábbi időszakokban, s a hatóság nem kapott több bejelentést a kátyúk okozta káresetekről sem. A BRFK szerint ugyanakkor a közlekedőknek akkor is érdemes helyszínelést kérniük a gödrök okozta károk miatt, ha nem ütköztek másik járművel, mert a rendőrségi jegyzőkönyv elejét veheti a biztosítókkal folytatott vitáknak. Utóbbiak sokszor gumiszabályként értelmezik az előírásokat, és gyakran a közlekedőkre hárítják a felelősséget azzal, hogy nem az útviszonyoknak, látási viszonyoknak megfelelően hajtottak. A gödrök azonban mindig veszélyt jelentenek: két éve Szolnokon két átlagos méretű kátyú több halálos balesetet okozott, mikor felborultak a beléjük hajtó teherautók, majd letarolták a szemből jövő kocsikat.
Lapunk korábban beszámolt róla, hogy Európában több helyütt alkalmaznak olyan technológiákat a közutak kezelői, amelyekkel csapadékos időben, vagy akár télvíz idején is tartósan kijavítható a hiányos burkolat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.