Szárazabb időre vár a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt., hogy kijavíthassa azokat az úthibákat, amelyek a kezelésében álló budapesti utakon keserítik meg a közlekedők életét. Az autósok, motorosok tapasztalatai szerint egyre rosszabb állapotban van a főváros egykori büszkesége, a Ferihegyi gyorsforgalmi út. A kvázi sztrádának tervezett szakasz hivatott összekötni a repülőteret a belvárossal, illetve megkönnyíteni az agglomeráció folyamatosan növekvő forgalmát. Az úttesten azonban mind több kátyú van, közöttük olyanok is, amelyek nemcsak bosszúságot jelentenek annak, aki beléjük hajt, hanem komolyan veszélyeztetik a közlekedők testi épségét is.
Az FKF Zrt. arról tájékoztatta lapunkat, hogy a hibákat folyamatosan javítják Budapesten, a Ferihegyi gyorsforgalmi úton a csapadékos időjárás elmúltával kezdenek majd munkához. A cég tapasztalatai szerint a gödrök helyreállítása meleg aszfaltos technológiával 5000–6500 forintba kerül négyzetméterenként, ez az ár azonban nem tartalmazza a forgalmi adót. Az összeg a sérült burkolat kivágásából, a keletkezett törmelék elszállításából, és általában egy-két új aszfaltréteg lefektetéséből áll össze. Az FKF kimutatásai szerint az utóbbi öt évben a budapesti utak több mint felén végeztek már kisebb-nagyobb felújításokat. A kimaradt szakaszok mindegyike elmúlt már húszéves, ezeken eddig forráshiány miatt nem kezdődött el a munka. A cég megítélése szerint a legkritikusabb részek az óbudai Madzsar József utca, Kőbányán a Jászberényi út és a Kozma utca, a XVI. kerületben a Cinkotai út és az Újszász utca, a XVII. kerületben a Bélatelepi út.
Az FKF-nek nincsenek kimutatásai a kezelésében álló útszakaszokon az állaguk miatt bekövetkezett balesetekről, műszaki károkról. A Budapesti Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint a Ferihegyi gyorsforgalmi úton átlagosan anynyi baleset van, mint a korábbi időszakokban, s a hatóság nem kapott több bejelentést a kátyúk okozta káresetekről sem. A BRFK szerint ugyanakkor a közlekedőknek akkor is érdemes helyszínelést kérniük a gödrök okozta károk miatt, ha nem ütköztek másik járművel, mert a rendőrségi jegyzőkönyv elejét veheti a biztosítókkal folytatott vitáknak. Utóbbiak sokszor gumiszabályként értelmezik az előírásokat, és gyakran a közlekedőkre hárítják a felelősséget azzal, hogy nem az útviszonyoknak, látási viszonyoknak megfelelően hajtottak. A gödrök azonban mindig veszélyt jelentenek: két éve Szolnokon két átlagos méretű kátyú több halálos balesetet okozott, mikor felborultak a beléjük hajtó teherautók, majd letarolták a szemből jövő kocsikat.
Lapunk korábban beszámolt róla, hogy Európában több helyütt alkalmaznak olyan technológiákat a közutak kezelői, amelyekkel csapadékos időben, vagy akár télvíz idején is tartósan kijavítható a hiányos burkolat.

Döbbenetes részletek derültek ki a kisfiút felrúgó karateedző tárgyalásán