Klímakampány tíz százalékért

Tíz hónap alatt tíz százalékkal csökkenthetik a szén-dioxid-kibocsátásukat azok, akik csatlakoznak a zöldek nemzetközi kampányához. A 10:10 kampány magyarországi fejezetét számos civil szervezet és Olajos Péter helyettes államtitkár részvételével a múlt pénteken nyitották meg a budapesti Gödör Klubban.

2010. 07. 30. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gyere ki a gázból, gyere ki a gáz árából, gyere ki a Gazprom hálójából, gyertek ki Gázából! – süvöltötte az éterbe a múlt pénteken Kardos-Horváth János, a Kaukázus zenekar frontembere a szabadelvűek által megálmodott Nemzeti Színház alapozógödrében. Mint ismert, ez a hely ma a belvárosi fiatalok egyik kultikus találkozóhelye, sörterasz és könynyűzenei klub is egyben. Kardos-Horváth János új formációja, a Kenedi Social Club szövegei bizakodásra adnak okot a Gödör Klub látogatóival kapcsolatban, hiszen ezek az alkotások gúnyolják Gyurcsányt és a globalizáció egyéb haszonélvezőit, miközben a szív bennük gyűrűzött madár, és az ember azért imádkozik, hogy ne legyen bálna a következő életében a ceteket legyilkoló japánok között. Az együttes egyébként abból az alkalomból lépett fel a fővárosban, hogy pénteken hivatalosan is elindult a környezetvédők úgynevezett 10:10 kampánya Magyarországon. Ezzel hazánk az egyik legsikeresebb nemzetközi klímavédelmi kampányhoz csatlakozik.
A kampány célja, hogy 2010-ben a résztvevők tíz százalékkal csökkentsék az általuk kibocsátott szén-dioxid mennyiségét. Ezzel nemcsak egyénileg spórolhatunk energiát és pénzt, hanem a szakemberek szerint évente ekkora kibocsátáscsökkentéssel kerülhető el egy esetleges klímakatasztrófa is.
A 10:10 kampányban magánszemélyek, családok, vállalatok, iskolák és egyéb szervezetek is részt vehetnek, akik elkötelezik magukat amellett, hogy tíz hónap alatt négy kulcsterületen tíz százalékkal csökkentik a karbonláb-nyom mértékét jelentősen befolyásoló szén-dioxid-kibocsátásukat. Ez a négy terület a hálózati villamosenergia-ellátás, a helyszíni fosszilis tüzelőanyag-használat, az üzemanyag-fogyasztás és a légi közlekedés. A klímavédelmi kampány 2009-ben Angliából indult útjára, azóta több mint 37 ország csatlakozott hozzá – több mint 83 ezer magánszemély, 2500 vállalat, 2500 oktatási intézmény és 2000 egyéb szervezet. Magyarországon a kampány lebonyolítását a Klímairoda Hálózat végzi a hazai brit nagykövetség patronálásával. Hazánk az első tizenkét csatlakozó ország között van. A kampánynyitón többek között részt vett a Magyar Természetvédők Szövetsége, a Tudatos Vásárlók Egyesülete, a Védegylet a brit nagykövetség képviselői és Olajos Péter, a Nemzetgazdasági Minisztérium klímavédelmi és energiapolitikai államtitkára is. A kampányhoz a www.1010global.org/hu honlapon lehet csatlakozni, illetve a weblapra feliratkozó érdeklődők itt kaphatnak információkat és gyakorlati segítséget a céljuk eléréséhez.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.