Újabb két cég szerződésénél vetődött fel bűncselekmény gyanúja a BKV Belső Kontroll Igazgatósága által folytatott vizsgálat alapján, ezért Kocsis István ismeretlen tettes ellen feljelentést tett a Budapesti Rendőr-főkapitányságon. A közlekedési társaság átadta a rendőrségnek a vizsgálati jelentés egy példányát, a szerződéseket és az egyéb kapcsolódó dokumentációk másolatait tartalmazó CD-t. A távirati iroda értesülései szerint a BKV egy munkára azonos feltételek között két céggel, az Eketaliga Bt.-vel és az Orlai és Társa Kft.-vel is szerződést kötött. A feladat az Alstom metrókocsik beszerzésével kapcsolatos formatervezési, ergonómia és színtervezési munkák szakértői felügyelete volt. A szerződéseket mindkét céggel 2006. október 2-án írták alá, az elvégzett feladatról szóló beszámoló, így a számla mellé becsatolt dizájnvázlatok is mindkét esetben ugyanazok voltak. A teljesítésigazolást mindkét cég esetében ugyanakkor, 2006. november 27-én adták ki, és mindkét cégnek 975 ezer forintot fizettek. A BKV belső ellenőrzése szerint megkérdőjelezhető a párhuzamos szerződéskötés szükségessége, ráadásul a teljesítési dokumentáció alapján nem állapítható meg pontosan, melyik cég végezte el a munkát.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője az üggyel kapcsolatban azt mondta: még felügyelőbizottsági tagként kezdeményezte a szerződések felülvizsgálatát, de a bizottság akkor leszavazta ezen indítványát.
Mindeközben a Fidesz budapesti frakciója több mint hetven kérdést tett fel a 2-es és 4-es metró vonalaira szánt Alstom Metropolis metrószerelvények gyártásával kapcsolatban. Wintermantel Zsolt és György István választ vár arra, igaz-e, hogy a BKV több alkalommal is olyan változtatásokat kért, amelyek könnyítették a gyártó dolgát, illetve igaz-e az, hogy a kocsik átjáró magasságát 200-ról 180 centiméterre csökkentették. Emlékeztetettek, az Alstom 2006-ban kapta a megbízást a 2-es és 4-es metró szerelvényeinek gyártására, a 2-es metróvonal új szerelvényeinek május 30-án forgalomba kellett volna állniuk, de még a típusengedélyt sem tudták megszerezni. Az Alstom Transport közleményében azt írta: legyártotta és tavaly februárban leszállította az első szerelvényeket a BKV szakemberei és a Nemzeti Közlekedési Hatóság felügyelete mellett, idén június 22-én pedig befejezte a prototípus-szerelvény ezer kilométeres alagúti tesztjét.
Rendkívüli közgyűlés lesz. Tizenhat MSZP-s képviselő kezdeményezésére összehívja a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülését Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester. A szocialisták szerint megengedhetetlen, hogy Demszky ebben a ciklusban már nem akar dönteni fontos fejlesztési, közlekedési ügyekben.

Ennyi a belépő a 200. Anna-bálra – brutális jegyárak