Újabb két gyanús cég

Kocsis István, a BKV vezérigazgatója két cég szerződésével kapcsolatban feljelentést tett ismeretlen tettes ellen. Az eddigi információk szerint a közlekedési társaság egy feladat elvégzésére két céggel is szerződött, és bár mindkettőnek fizetett, az nem állapítható meg pontosan, melyik végezte el a munkát.

Hírösszefoglaló
2010. 07. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újabb két cég szerződésénél vetődött fel bűncselekmény gyanúja a BKV Belső Kontroll Igazgatósága által folytatott vizsgálat alapján, ezért Kocsis István ismeretlen tettes ellen feljelentést tett a Budapesti Rendőr-főkapitányságon. A közlekedési társaság átadta a rendőrségnek a vizsgálati jelentés egy példányát, a szerződéseket és az egyéb kapcsolódó dokumentációk másolatait tartalmazó CD-t. A távirati iroda értesülései szerint a BKV egy munkára azonos feltételek között két céggel, az Eketaliga Bt.-vel és az Orlai és Társa Kft.-vel is szerződést kötött. A feladat az Alstom metrókocsik beszerzésével kapcsolatos formatervezési, ergonómia és színtervezési munkák szakértői felügyelete volt. A szerződéseket mindkét céggel 2006. október 2-án írták alá, az elvégzett feladatról szóló beszámoló, így a számla mellé becsatolt dizájnvázlatok is mindkét esetben ugyanazok voltak. A teljesítésigazolást mindkét cég esetében ugyanakkor, 2006. november 27-én adták ki, és mindkét cégnek 975 ezer forintot fizettek. A BKV belső ellenőrzése szerint megkérdőjelezhető a párhuzamos szerződéskötés szükségessége, ráadásul a teljesítési dokumentáció alapján nem állapítható meg pontosan, melyik cég végezte el a munkát.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője az üggyel kapcsolatban azt mondta: még felügyelőbizottsági tagként kezdeményezte a szerződések felülvizsgálatát, de a bizottság akkor leszavazta ezen indítványát.
Mindeközben a Fidesz budapesti frakciója több mint hetven kérdést tett fel a 2-es és 4-es metró vonalaira szánt Alstom Metropolis metrószerelvények gyártásával kapcsolatban. Wintermantel Zsolt és György István választ vár arra, igaz-e, hogy a BKV több alkalommal is olyan változtatásokat kért, amelyek könnyítették a gyártó dolgát, illetve igaz-e az, hogy a kocsik átjáró magasságát 200-ról 180 centiméterre csökkentették. Emlékeztetettek, az Alstom 2006-ban kapta a megbízást a 2-es és 4-es metró szerelvényeinek gyártására, a 2-es metróvonal új szerelvényeinek május 30-án forgalomba kellett volna állniuk, de még a típusengedélyt sem tudták megszerezni. Az Alstom Transport közleményében azt írta: legyártotta és tavaly februárban leszállította az első szerelvényeket a BKV szakemberei és a Nemzeti Közlekedési Hatóság felügyelete mellett, idén június 22-én pedig befejezte a prototípus-szerelvény ezer kilométeres alagúti tesztjét.

Rendkívüli közgyűlés lesz. Tizenhat MSZP-s képviselő kezdeményezésére összehívja a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülését Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester. A szocialisták szerint megengedhetetlen, hogy Demszky ebben a ciklusban már nem akar dönteni fontos fejlesztési, közlekedési ügyekben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.