Egymillió eurós büntetés

Nagy Áron
2010. 12. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy évtizeddel a hangsebességnél gyorsabb Concorde repülőgép Párizs melletti katasztrófája után egymillió eurós kártérítésre, valamint kétszázezer eurós pénzbüntetésre ítélte a pontoise-i büntetőbíróság az amerikai Continental légitársaságot – adta hírül az AFP hírügynökség. A testület egyúttal az Air France-t és alkalmazottait felmentette, az egyesül államokbeli cég szerelője viszont 15 hónapra felfüggesztett börtönbüntetést kapott. A Continental képviselője a döntés ismertetése után közölte: nem fogadják el a francia fővároshoz közeli bíróság határozatát, és fellebbezést nyújtanak be.
Emlékezetes, az Air France gépe 2000. július 25-én zuhant le, nem sokkal azután, hogy a New Yorkba tartó járat elindult a párizsi Charles de Gaulle repülőtérről. A gép, amelynek baloldali hajtóműve a felszálláskor kigyulladt, egy szállodára zuhant a francia főváros Gonesse nevű elővárosában. A tragédiában mind a száz utas – többségében német állampolgárok –, a kilenctagú francia személyzet és a szállodaépületben tartózkodó négy ember életét vesztette. A szerencsétlenséget követő vizsgálat kiderítette, hogy a Concorde előtt felszálló Continental DC–10-es repülőgépéről esett le az a titánból készült lamella, amely a 4590-es járat kerekei alá kerülve felhasította annak abroncsát, amely akkor levált a futóműről, s sérülést okozott a 4-es hajtóműben. Az irányítótorony azt az utasítást adta, hogy próbáljanak átrepülni a Le Bourget repülőtérre. Azonban megszakadt az összeköttetés, és a lángoló Concorde a közeli épületre zuhant. A katasztrófa után bírálták a légi irányítót és a pilótákat, mivel így a megfelelő utazósebesség elérése előtt kellett megkísérelni a gép levegőbe emelését. Ezzel vélhetőleg egy másik tragédiát előztek meg: a Concorde a kifutópályán az Air France egyik Boeing 747-ese felé sodródott, amellyel akkor tért haza a francia köztársasági elnök és felesége.
A tragédia után változtatásokat hajtottak végre a gépeken, fél év múlva felszálltak, de később az utasszám csökkenése és a növekvő fenntartási költségek miatt kivonták a forgalomból a Concorde-okat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.