Számos újdonsággal jelentkezik nyitva tartása négy napja alatt a 17. Budapest Art Fair modern és kortárs kiállítás és vásár a Műcsarnokban. Jelentősen nőtt a bemutatkozó galériák száma és a művek kvalitása, abban a közös projektben pedig, amelyen huszonöt galéria vesz részt közép-európai alkotók műveivel, olyan kiállítók is helyet kértek, amelyek még sohasem mutatkoztak be Budapesten. „Ez az erőteljesen növekvő érdeklődés a vásár iránt – fogalmaz Galambos Sándor, a vásárt rendező Partner’s 2000 Kft. ügyvezető igazgatója – arra utal, hogy a válság, amely néhány éve a műkereskedelmet is elérte, megszűnőben van.
Az Art Fair kiállítói között jó néhány olyan galéria van, amely jelentős nemzetközi sikereket ért el. A szentendrei Erdész Galéria a XX. századi klasszikus modern művészet, az Európai Iskola alkotói és a világhírű magyar fotográfusok műveinek avatott népszerűsítője, a Dovin, illetve a Várfok Galéria is több mint két évtizede dolgozik, a Kieselbach Galéria, amelynek aukcióján 2006-ban 276 millió forintért kelt el Csontváry Kosztka Tivadar Szerelmesek találkozása című alkotása, a valaha legdrágábban eladott magyar kép, 2004-ben nyitotta meg kapuit. A Kálmán Makláry Fine Arts elsősorban a Franciaországba került magyar művészek munkáival foglalkozik, a Viktor Menshikoff Fine Art több fontos kiállítás szervezésében is részt vett Európa nagyvárosaiban. Immár hagyományosan részt vesz a vásáron a Párizsban és Tel-Avivban működő Gelerie le Minotaure és a londoni Gilden’s Arts – mindkettő nemzetközi öszszefüggésrendszerbe ágyazva mutatja be, illetve kínálja az érdeklődőknek a XX. század első felének magyar művészetét. Elsőként vesz részt a vásáron, önálló standon a bukaresti Colors Art Gallery.
A legutóbbi vásárnak komoly nemzetközi sajtóvisszhangja volt – mondja Galambos Sándor, akinél a mostani Art Fairre is bejelentkezett több mértékadó külföldi szaklap, például az Art Newspaper munkatársa, s aki a közös projekt megvalósításában is együttműködik külföldi szakemberrel, Simon Hewitt-tel, valamint gyűjtők is érkeztek és érkeznek a vásárra, egyre növekvő számban. Nyilván ennek is köszönhető, hogy a szervezők a program gazdagítására törekedtek elsősorban annak a tárlatnak a megrendezésével, amely a 20–30-as évekbeli orosz fotó terméséből válogat. Alexander Rodcsenko és kortársai nyolcvan műve eredeti negatívokról kézzel készített nagyítások formájában érkezik Budapestre a vásár négy napjára.
Mutatjuk, mikor tér vissza az viharos eső