Egyre több a vevő a kisebb boltokban

Kényszerűségből ugyan, de a vevők több mint negyven százaléka kis boltokban vásárol. A bevásárlóközpontokat a fiatalok, a magas jövedelműek és az iskolázottak látogatják – állítja a GfK piackutató.

Hajdú Péter
2011. 08. 27. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megnőtt az önálló kis boltok népszerűsége és látogatottsága, a lakosság 42 százaléka szerzi be alapvető szükségleti cikkeit ezekben az üzletekben – ismertette felmérésük eredményét Kui János, a GfK Hungária kereskedelmi szakértője. Érdekes eredménye a vizsgálatnak, hogy tavalyhoz képest a kis boltok látogatottsága ugyan jelentősen, mintegy öt százalékkal megnőtt, kedveltségük azonban közel sem ilyen tempóban emelkedett, vagyis az emberek egy része kényszerűségből látogat ezekbe az üzletekbe. A dobogó második fokára a városszéli bevásárlóközpontok kerültek, amelyeket a vevők negyede látogat rendszeresen. Tavalyhoz képest népszerűségük változatlan. Az ide látogatók harmada hetente vagy még gyakrabban vásárol, de ugyanennyien vannak azok is, akik két-három havonta vagy még ennél is ritkábban keresnek fel egy-egy bevásárlóközpontot. E kereskedelmi egységek különösen a munka- és lakóhelyük között ingázó aktív dolgozók körében népszerűek. Nem véletlen, hogy a Pest megyeiek által ezek a leglátogatottabb bevásárlási helyek.
A dobogó harmadik fokára kerülő belvárosi plázák népszerűsége viszont tavaly óta jelentősen csökkent, s ma már csak a vásárlók hatoda látogatja ezeket rendszeresen, míg tavaly a vásárlók ötöde intézte itt napi ügyeit. Jellemzően a 15–34 évesek, a magas jövedelműek és a felsőfokú végzettségűek, valamint az élet élvezeteit kereső fiatalok időznek itt a leggyakrabban. Utóbbiak a vásárlás mellett szórakozási és találkahelyként is felkeresik a bevásárlóközpontokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.