Megnőtt az önálló kis boltok népszerűsége és látogatottsága, a lakosság 42 százaléka szerzi be alapvető szükségleti cikkeit ezekben az üzletekben – ismertette felmérésük eredményét Kui János, a GfK Hungária kereskedelmi szakértője. Érdekes eredménye a vizsgálatnak, hogy tavalyhoz képest a kis boltok látogatottsága ugyan jelentősen, mintegy öt százalékkal megnőtt, kedveltségük azonban közel sem ilyen tempóban emelkedett, vagyis az emberek egy része kényszerűségből látogat ezekbe az üzletekbe. A dobogó második fokára a városszéli bevásárlóközpontok kerültek, amelyeket a vevők negyede látogat rendszeresen. Tavalyhoz képest népszerűségük változatlan. Az ide látogatók harmada hetente vagy még gyakrabban vásárol, de ugyanennyien vannak azok is, akik két-három havonta vagy még ennél is ritkábban keresnek fel egy-egy bevásárlóközpontot. E kereskedelmi egységek különösen a munka- és lakóhelyük között ingázó aktív dolgozók körében népszerűek. Nem véletlen, hogy a Pest megyeiek által ezek a leglátogatottabb bevásárlási helyek.
A dobogó harmadik fokára kerülő belvárosi plázák népszerűsége viszont tavaly óta jelentősen csökkent, s ma már csak a vásárlók hatoda látogatja ezeket rendszeresen, míg tavaly a vásárlók ötöde intézte itt napi ügyeit. Jellemzően a 15–34 évesek, a magas jövedelműek és a felsőfokú végzettségűek, valamint az élet élvezeteit kereső fiatalok időznek itt a leggyakrabban. Utóbbiak a vásárlás mellett szórakozási és találkahelyként is felkeresik a bevásárlóközpontokat.

Rendőri intézkedés közben meghalt egy férfi