(Köln)
Súlyos szerencsétlenség fenyegette a dél-németországi Allgäu vidékre látogató turisták azon két csoportját, akik az 1881 méter magas Tegelberget az oda vezető függővasúton látogatták meg. Útban visszafelé siklóernyővel repülő pilóta akadt fenn a drótkötélpályán, és azonnali megállásra kényszerítette a függővasutat. Az egyik kabin tizenkilenc utasát csak tizenhét óra elteltével sikerült kimenteni. A II. Lajos bajor király építtette híres Neuschwanstein kastélyt és környékének panorámáját a magasból élvező, nagyrészt Baden-Württembergből és Észak-Rajna-Vesztfáliából érkező látogatókat a müncheni tv-állomás (BR) megbízásából, siklóernyővel indult kettős – a svájci származású pilóta és az operatőr – sodorta kritikus helyzetbe, miután nekicsapódtak a drótköteleknek. Szerencséjükre megmenekültek attól, hogy a mélybe zuhanjanak, a hegyi mentőcsapat szabadította ki őket szorult helyzetükből. A kabinok utasainak mentésére a rendőrség, az ADAC automobilklub és a légierő helikopterei érkeztek a helyszínre, mert az ötven- és nyolcvanméteres magasságban lebegő kabinokból kizárólag felülről lehetett elvégezni a mentési feladatokat.
Az alacsonyabban lévő kabin harminc utasát sikerült viszonylag gyorsan kimenteni, de a másik csoport kénytelen volt az ide-oda lengő felvonóban tölteni az éjszakát, a helikoptereket előbb a felerősödő szél, majd a sötétség kényszerítette az akció felfüggesztésére. Előzőleg azonban még takarókkal, meleg ruhadarabokkal, forró teával látták el a bajbajutottakat. Másnap, hajnali hat órakor az időjárási viszonyok megfelelők voltak a mentésre, a kabin tetőablakán keresztül húzták fel az embereket egyenként a helikopterekbe. Utolsóként Jörg Mährt, a kabin vezetőjét, aki nyugodt fellépésével főszerepet játszott abban, hogy a turisták nem estek pánikba. – Gyors mentésben bíztunk, de a széllökések rendre elnyomták a közelünkből a helikoptert. Így csapdába estünk, és több utason bizony kiütközött az izgalom, az idegesség – emlékezett Mähr. A siklóernyőt irányító pilóta felelősségét a rendőrség nyomozói igyekeznek tisztázni.
A baleset felvetette a kérdést, mennyire biztonságosak az országban működő függővasutak. A létesítményeket ellenőrző cég (TÜV) szóvivője, Matthias Andreesen Viegast kijelentette: „Rendszeresen, magas technikai szinten kontrolláljuk a drótkötélpályákat, a balesetek lehetősége minimális.”
Két, Kádár-kegyenc unoka akar minket tönkretenni