Szigorúbb szabályok a veszélyes árukra

Hírösszefoglaló
2011. 08. 31. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Várhatóan szeptember közepéig készen lesznek a veszélyes áruk szállításának új szabályai – közölte a katasztrófavédelem a távirati irodával, miután elkészült a szakmai jelentés a komáromi pályaudvaron bekövetkezett veszélyesanyag-szivárgásról. Szükség van a veszélyes áruk szállításának eddiginél is átfogóbb, pontosabb, kidolgozottabb és rendszeresebb ellenőrzésére, illetve a hatályos jogszabályi környezet aktualizálására – olvasható a Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósága (OKF) közleményében. „A veszélyesáru-szállítás ellenőrzésének részletkérdéseit tisztázó kormányrendeletek elkészítésén jelenleg is dolgoznak a katasztrófavédelem szakemberei, a feladatban érintett szervezetekkel a BM OKF már júliusban megkezdte az egyeztetéseket” – írták.
Komáromnál augusztus 11-én két, augusztus 12-én pedig egy tartályvagonból veszélyes anyag, sztirol szivárgott, amely veszélyeztette környezetét és a vasúti forgalmat, emiatt ott nem közlekedhettek a vonatok. A tűzoltók a vagonokat folyamatosan hűtötték, illetve üres tartálykocsiba fejtették át az anyag egy részét. A katasztrófavédelem veszélyhelyzet-felderítő csoportja méréseket végzett két napon át: sem a lakott terület határán, sem a tartálykocsik környezetében nem volt kimutatható veszélyes gázkoncentráció. A beavatkozáskor senki nem sérült meg, a környékbelieket érintő védelmi intézkedésre a mérések értékei alapján nem volt szükség.
A katasztrófavédelem 2007 óta rendelkezik hatósági jogosítványokkal a közúti veszélyesáru-szállítás ellenőrzésére. Az új katasztrófavédelmi törvény jövő januári hatálybalépése után a vízi, légi és vasúti szállításra is kiterjed majd ez a jogkör – írta az OKF. A törvény végrehajtására készülő rendelet hatálya, annak alkalmazási köre kiterjed majd a veszélyes áru vasúti szállítására, az előírások betartásának ellenőrzésére nemcsak a vasúti pályahálózatokon, a határátkelőhelyeken, hanem a szállítás előkészítésében részt vevő telephelyeken is. Az egy szabálytalanságért kiszabható bírság legmagasabb összegét egymillió forintban határozza meg a jogszabálytervezet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.