Előbb egy fürdőszoba torzója előtt álldogálunk, majd egy hálószoba, aztán egy motoros jelenet (képünkön) díszleteibe csöppenünk. Mindkét kulisszában fiatalok szorgoskodnak, szemmel láthatóan túlzottan belemerülnek a munkába ahhoz, hogy idegenek jelenléte kizökkentse őket. S ez így is van rendjén. Mégis, van valami megunhatatlan abban, ha a mozgókép szerelmese bekukkanthat a színfalak mögé. Az etyeki mesterkurzus, a Budapest Cinematographer Masterclass (BCM) részvevői az etyeki Korda Filmstúdióban kora reggeltől késő estig tanulják a szakmát, tolják a kamerát, hallgatják mestereik instrukcióit, figyelik a kontrollmonitoron munkájuk eredményét.
A kezdő és még egyetemi tanulmányaikat végző operatőrhallgatóknak megrendezett eseményen idén negyvenkét fő vesz részt a világ minden tájáról. Van itt diák Ausztráliából, Indiából és az Egyesült Államokból is, ám összeköti őket a film szeretete és annak univerzális nyelve. A 16 ösztöndíjas operatőr a felépített díszletekben egy-egy jelenetet készít el, a 26 megfigyelő operatőr pedig segít a jelenetek beállításában, világosításában, és egyben ők a jelenetek szereplői is. A meghívottak mezőnyét a Színház- és Filmművészeti Egyetem, valamint a Magyar Operatőrök Társasága erre felkért operatőrei állították össze, előzetesen elküldött demoanyag alapján. Az augusztus 28-tól szeptember 10-ig zajló esemény két mestertanára Zsigmond Vilmos és Ragályi Elemér. Az elmúlt húsz év során olyan elismert szakemberek vezették a kurzusokat, mint Kovács László, Billy Williams és John Schwartzman. Az esemény a rangos operatőröknek is köszönhetően vált világszerte elismert tanfolyammá. A diákok figyelmesen hallgatják az instrukciókat, Zsigmond Vilmos és Ragályi Elemér pedig olyan lelkesedéssel segíti őket, mintha nem évtizedek óta csinálnák már ezt. Egyszer csak feltűnik Andy Vajna is, belenéz a muszterekbe, beszélget a vezető tanárokkal. Mindenki a filmért van itt, s a főszerepet nem is lehet elvenni a mozgóképtől.
Orbán Viktor képet közölt Salvinivel való találkozójáról