Drága az, ami ingyenes

Nyerteseinek ezer európai ingyenes szálláshelyet kínál a neovia.tv weboldal, amely levélben értesíti a szerencséseket. A probléma csak az, hogy az ajándék valójában többe kerülhet, mintha magunk fizetnénk a szállás árát.

Munkatársunktól
2011. 09. 18. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három reklámvideó megtekintéséért cserébe az internetes oldal azt ígéri, hogy olyan kupont küld, amelyért cserébe két személyre szóló, ötnapos „tartózkodást” kap a szerencsés nyertes egy hotelben. A bökkenő az, hogy ez a „tartózkodás” nem ingyenes – hívja fel a figyelmet a Teszt és Piac Fogyasztóvédelmi Egyesület. Ha ugyanis a szállást valóban ingyenesen akarjuk használni, akkor napi díj címen mindennap fizetnünk kell egy bizonyos összeget. A fogyasztóvédők szerint van olyan hotel, ahol az „ingyenes” szállás napi 10 900 forintért vehető igénybe. Ezenfelül a vendégeknek 1940 forintot kell fizetniük az „ajándékutalvány” kibocsátásáért. Méghozzá úgy, hogy az egyik megjelölt hotelnél az üdülés egy napra egy főnek 9000 forintjába kerülne, tehát olcsóbb lenne, mint az „ingyenes” megoldás.
– Ebben az esetben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról van szó – szögezte le lapunknak Szép Gábor, a Teszt és Piac Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke.
Lapunk megkeresett egy olyan hotelt, amelyik a honlap szerint részt vesz az akcióban. Nekik nem volt tudomásuk a dologról. – Mi szerződésben voltunk ezzel a céggel, valódinak tűnő akciójukhoz pedig azért csatlakoztunk, mert a forgalmunk a válság miatt visszaesett. Ám 2010-re kiderült, nem megbízhatók, ezért megszakítottuk velük a kapcsolatot – szögezi le a hotel magát megnevezni nem kívánó értékesítési vezetője, hozzátéve, hogy ennek ellenére nem került le szállodájuk az oldalról.

Árthat a kupon is. Másodvirágzásukat élik Magyarországon a kedvezménnyel szállást kínáló, közösségi vásárlásra épülő weboldalak. Ám az így elért vásárlók nem feltétlenül hoznak hasznot a hoteleknek – magyarázza Papp István, a BDO Hotel és Ingatlan tanácsadója. – Másrészt, mivel ezek a vendégek igen keveset költenek, ezzel nem tudják kipótolni azt a gyakran 30 százalékos jutalékot, amit a hoteleknek a 40–60 százalékos kedvezménnyel élő vendégeket közvetítő oldalaknak kell fizetniük.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.