Geszti László lesz az új postavezér

Bodacz Péter
2011. 09. 03. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szeptember elsejei hatállyal az eddig olajiparban ténykedő Geszti László ül a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatói székébe. Az új vezető megbízatása határozatlan időre szól – erősítette meg tegnap a korábban napvilágot látott sajtóértesülést a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. Bár a kinevezésről szóló kommünikét – állami vállalatról lévén szó – az MNV adta ki, Geszti Lászlót a szakterületért felelős, a Fellegi Tamás vezette Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kérte fel a feladat ellátására. Az új postavezér korábban dolgozott a Shell Interag Magyarországnál, volt szabadúszó tanácsadó, az utóbbi években pedig a Mol háza táján ténykedett; 2009-ig a lakossági üzletág vezetője, majd tavaly februárig a Mol-leány horvát INA igazgatósági elnöke volt.
A felkérés azután történt, hogy a cég korábbi első emberének, Schmidt Pálnak július 31-gyel lejárt megbízatása. Ő egy évvel korábban, a posta új stratégiájának elkészítésére és elfogadtatására kapott feladatot. Ez egyébiránt azért tekinthető kiemelten fontos feladatnak, mert az uniós jogszabályok értelmében 2013-tól kötelező liberalizálni a postapiacot, azaz szűk másfél év múlva megszűnik az állami vállalat monopolhelyzete. Schmidt Pálnak korábban is nyilvánvaló távozása ellenére azonban olyan szakági várakozások is voltak, hogy az NFM – amely egyébiránt még nem bólintott rá a posta igazgatósága által már jóváhagyott stratégiára – elégedetlen az eddigi munkával, és más elképzelései vannak. Sőt, lapunknak név nélkül nyilatkozó informátorunk a Magyar Posta feldarabolásának és részenkénti értékesítésének lehetőségéről is említést tett, emlékeztetve a MÁV teherszállítási üzletágának az MSZP–SZDSZ-kormány általi kiszervezésére. Az MNV közleménye szerint azonban szó sincs erről, az új vezérigazgató feladata ugyanis az, hogy „megvalósítsa a közelmúltban elfogadott új üzletstratégiáját, és sikeresen felkészítse a társaságot a piacnyitásra”. A nagyvállalat egyben tartására utal a fejlesztési tárca megkeresésünkre adott válasza is: olyan megoldást keresnek, amely hosszú távon biztosítja a Magyar Posta versenyképességét a szűk másfél év múlva megváltozó piaci feltételek között.

Flottafrissítés. Új autókat szerzett be a Magyar Posta: összesen 176 gépkocsitbérelnek. A Blikk hírére a posta sajtóosztályán nem árulták el, mennyibe kerül a teljes beruházás.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.