Szeptember elsejei hatállyal az eddig olajiparban ténykedő Geszti László ül a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatói székébe. Az új vezető megbízatása határozatlan időre szól – erősítette meg tegnap a korábban napvilágot látott sajtóértesülést a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. Bár a kinevezésről szóló kommünikét – állami vállalatról lévén szó – az MNV adta ki, Geszti Lászlót a szakterületért felelős, a Fellegi Tamás vezette Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kérte fel a feladat ellátására. Az új postavezér korábban dolgozott a Shell Interag Magyarországnál, volt szabadúszó tanácsadó, az utóbbi években pedig a Mol háza táján ténykedett; 2009-ig a lakossági üzletág vezetője, majd tavaly februárig a Mol-leány horvát INA igazgatósági elnöke volt.
A felkérés azután történt, hogy a cég korábbi első emberének, Schmidt Pálnak július 31-gyel lejárt megbízatása. Ő egy évvel korábban, a posta új stratégiájának elkészítésére és elfogadtatására kapott feladatot. Ez egyébiránt azért tekinthető kiemelten fontos feladatnak, mert az uniós jogszabályok értelmében 2013-tól kötelező liberalizálni a postapiacot, azaz szűk másfél év múlva megszűnik az állami vállalat monopolhelyzete. Schmidt Pálnak korábban is nyilvánvaló távozása ellenére azonban olyan szakági várakozások is voltak, hogy az NFM – amely egyébiránt még nem bólintott rá a posta igazgatósága által már jóváhagyott stratégiára – elégedetlen az eddigi munkával, és más elképzelései vannak. Sőt, lapunknak név nélkül nyilatkozó informátorunk a Magyar Posta feldarabolásának és részenkénti értékesítésének lehetőségéről is említést tett, emlékeztetve a MÁV teherszállítási üzletágának az MSZP–SZDSZ-kormány általi kiszervezésére. Az MNV közleménye szerint azonban szó sincs erről, az új vezérigazgató feladata ugyanis az, hogy „megvalósítsa a közelmúltban elfogadott új üzletstratégiáját, és sikeresen felkészítse a társaságot a piacnyitásra”. A nagyvállalat egyben tartására utal a fejlesztési tárca megkeresésünkre adott válasza is: olyan megoldást keresnek, amely hosszú távon biztosítja a Magyar Posta versenyképességét a szűk másfél év múlva megváltozó piaci feltételek között.
Flottafrissítés. Új autókat szerzett be a Magyar Posta: összesen 176 gépkocsitbérelnek. A Blikk hírére a posta sajtóosztályán nem árulták el, mennyibe kerül a teljes beruházás.

A magyarok sosem tűrték meg a Júdásokat