Ötmilliós bírságot rótt ki a CBA franchise regionális központjára, a hét megyében tevékenykedő Hansa Kontakt Kft.-re a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A cég ugyanis tavaly áprilisban és májusban a CBA regionális reklámkiadványában magyar nemzeti színekkel, „magyar termék” felirattal hirdette a Csehországban gyártott Szerencsi Party étbevonót, az Ausztriában, Lengyelországban, valamint Szerbiában előállított Tomi Kristály mosóport és a Szlovákiából származó ERU Camping teavajat. A GVH szerint ezzel a Hansa Kontakt Kft. félrevezette a vásárlókat. A hivatal az eljárásba bevonta a CBA franchise rendszer gazdáját, a CBA Kereskedelmi Kft.-t, de ezt az eljárást később megszüntette, mert kiderült, hogy a kereskedelmi láncnak nem volt közvetlen szerepe az akcióban.
– Megfellebbeztük a versenyhivatal határozatát, mert franchise-gazdaként álláspontunk szerint jelenleg nincs olyan jogszabály, amely alapján büntetést lehetne kiróni – kommentálta lapunknak a hatóság vizsgálatát Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója. – Éppen az ilyen esetek elkerülése érdekében lenne szükség a már nagyon rég óta ígért magyar termék rendelet megalkotására. Ha ugyanis részletekbe menően szabályoznák, hogy mi tekinthető hazai terméknek, s mi nem, akkor lenne mihez igazodnia a kereskedőnek. Addig viszont nincs alapja a felelősségre vonásnak. Azt mindenképpen hangsúlyozni kell, hogy hagyományos magyar márkákról van szó, amelyeket pillanatnyilag külföldön gyártanak. A globalizálódó világban ugyanis nem ritkaság, hogy valamely multi megvásárol egy márkát, majd ott gyártja, ahol a legolcsóbb. Cégünk nagyon fontosnak tartja, hogy a megszületendő rendeletben kiemelt helyet kapjanak azok a termékek is, amelyekről a mostani vizsgálat szól, s amelyeket éppen nem itthon gyártanak, de magyarnak ismerik őket a vásárlók. Ha ugyanis kiesnek a magyar termékek sorából, lassan a megszűnés sorsára juthatnak – mondta Fodor Attila.

5 magyar harcos a balliberális gyűlölethadjárattal szemben – évek óta büszkén állják a sarat