Ötmilliós bírság a CBA cégének

A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi magatartás miatt ötmillió forintra büntette a Gazdasági Versenyhivatal a CBA regionális központját, a Hansa Kontakt Kft.-t. A franchise-gazda CBA megfellebbezte a döntést, ugyanakkor hiányolja a magyartermék-rendeletet.

Hajdú Péter
2011. 09. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ötmilliós bírságot rótt ki a CBA franchise regionális központjára, a hét megyében tevékenykedő Hansa Kontakt Kft.-re a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A cég ugyanis tavaly áprilisban és májusban a CBA regionális reklámkiadványában magyar nemzeti színekkel, „magyar termék” felirattal hirdette a Csehországban gyártott Szerencsi Party étbevonót, az Ausztriában, Lengyelországban, valamint Szerbiában előállított Tomi Kristály mosóport és a Szlovákiából származó ERU Camping teavajat. A GVH szerint ezzel a Hansa Kontakt Kft. félrevezette a vásárlókat. A hivatal az eljárásba bevonta a CBA franchise rendszer gazdáját, a CBA Kereskedelmi Kft.-t, de ezt az eljárást később megszüntette, mert kiderült, hogy a kereskedelmi láncnak nem volt közvetlen szerepe az akcióban.
– Megfellebbeztük a versenyhivatal határozatát, mert franchise-gazdaként álláspontunk szerint jelenleg nincs olyan jogszabály, amely alapján büntetést lehetne kiróni – kommentálta lapunknak a hatóság vizsgálatát Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója. – Éppen az ilyen esetek elkerülése érdekében lenne szükség a már nagyon rég óta ígért magyar termék rendelet megalkotására. Ha ugyanis részletekbe menően szabályoznák, hogy mi tekinthető hazai terméknek, s mi nem, akkor lenne mihez igazodnia a kereskedőnek. Addig viszont nincs alapja a felelősségre vonásnak. Azt mindenképpen hangsúlyozni kell, hogy hagyományos magyar márkákról van szó, amelyeket pillanatnyilag külföldön gyártanak. A globalizálódó világban ugyanis nem ritkaság, hogy valamely multi megvásárol egy márkát, majd ott gyártja, ahol a legolcsóbb. Cégünk nagyon fontosnak tartja, hogy a megszületendő rendeletben kiemelt helyet kapjanak azok a termékek is, amelyekről a mostani vizsgálat szól, s amelyeket éppen nem itthon gyártanak, de magyarnak ismerik őket a vásárlók. Ha ugyanis kiesnek a magyar termékek sorából, lassan a megszűnés sorsára juthatnak – mondta Fodor Attila.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.