Repülőgéproncs hatszázmillióért

Súlyos hibákat állapítottak meg már a garanciális időn belül annál az An–26-os szállító repülőgépnél, amelyet közbeszerzés nélkül, szakértők szerint háromszoros áron, hatszázmillió forintért vásároltak meg egy ciprusi offshore cégen keresztül a szocialista Juhász Ferenc honvédelmi minisztersége idején a Magyar Honvédség számára.

2011. 09. 09. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Nemzet birtokába került jegyzőkönyvek szerint volt például a gépen olajszivárgás, de kiderült az is, hogy a hajtómű turbinalapátjain felületi leválások, bemaródások keletkeztek. Emellett szivárgott a kerozin a jobb szárnyon lévő keszontartályból, gond volt a bal szárny borítólemezével és a faroktámasszal is. Súlyos, akár katasztrófát is okozó meghibásodás volt az is, hogy nem működött az a jelzőberendezés, amelyik a hajtómű hőmérséklet-változásait követi a repülés során. Később javítani kellett a légcsavart és fontos területek fűtését is. Egyszer elrepedt a gép főfutóművének fékkarimája, amely a biztonságos földre érkezéshez szükséges, de a gép több helyen be is ázott, például a vezetőfülke ablakain vagy a függőleges vezérsík belső terében.
Ki kellett cserélni a gép egyik hajtóművét is. Az An–26-os szállító repülőgépet alig több mint három év alatt csaknem harmincszor kellett javítani.
Az ügyben a nyomozást még a BRFK kezdte el egy országgyűlési képviselő feljelentése alapján, de nemrég azt a Nemzeti Nyomozó Iroda hatáskörébe vonta. Az eljárás ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés miatt folyik.

Továbbiak az 5. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.