A Magyar Nemzet birtokába került jegyzőkönyvek szerint volt például a gépen olajszivárgás, de kiderült az is, hogy a hajtómű turbinalapátjain felületi leválások, bemaródások keletkeztek. Emellett szivárgott a kerozin a jobb szárnyon lévő keszontartályból, gond volt a bal szárny borítólemezével és a faroktámasszal is. Súlyos, akár katasztrófát is okozó meghibásodás volt az is, hogy nem működött az a jelzőberendezés, amelyik a hajtómű hőmérséklet-változásait követi a repülés során. Később javítani kellett a légcsavart és fontos területek fűtését is. Egyszer elrepedt a gép főfutóművének fékkarimája, amely a biztonságos földre érkezéshez szükséges, de a gép több helyen be is ázott, például a vezetőfülke ablakain vagy a függőleges vezérsík belső terében.
Ki kellett cserélni a gép egyik hajtóművét is. Az An–26-os szállító repülőgépet alig több mint három év alatt csaknem harmincszor kellett javítani.
Az ügyben a nyomozást még a BRFK kezdte el egy országgyűlési képviselő feljelentése alapján, de nemrég azt a Nemzeti Nyomozó Iroda hatáskörébe vonta. Az eljárás ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés miatt folyik.
Továbbiak az 5. oldalon
Orbán Viktor: Ez a legsötétebb óra, amiben vagyunk