A 2007–2008-ban kezdeményezett kollektív munkaügyi vita követeléseiről, illetve a Nemzetgazdasági Minisztérium új munka törvénykönyve tervezetéről (Mtk.) akar tárgyalni a kormánnyal Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ). Amennyiben az egyeztetések nem vezetnének eredményre, az érdekképviselet október 25-től demonstrációkat és sztrájkot kezdeményez, de a követelések alátámasztására október 7-én, a „Tisztes munka világnapján” figyelmeztető demonstrációkat tart. A kollektív munkaügyi vitában a szakszervezet 150 ezer forint kifizetését kéri minden vasutas munkavállalónak a MÁV Cargo privatizációs bevételéből – erre még Kóka János korábbi SZDSZ-es közlekedési miniszter tett ígéretet, de nem tartotta be. Igaz, a követelést a közelmúltban Fónagy János a kormány képviseletében jogosnak és reálisnak nevezte. Eredeti összege 250 ezer forint volt, de az érdekképviselet személyenként százezer forintot felajánlott az árvízkárosultaknak. Az új munka törvénykönyve tervezete a szakszervezet szerint súlyosan sérti a munkavállalók és a szakszervezetek érdekeit, mert a tervezett módosítások a munkaadókkal szembeni teljes kiszolgáltatottsághoz vezetnek. A VDSZSZ ugyanakkor hangsúlyozza, hogy követeléseit tárgyalásos úton, megállapodással szeretné érvényesíteni.
Eközben az LMP folytatta az országos szakszervezeti konföderációkkal az új Mtk.-ról való egyeztetését, a párt képviselői tegnap a Munkástanácsoknál jártak. Mile Lajos szerint a tervezet több meghatározó eleme is elfogadhatatlan. Az LMP-s politikus „ismerős megoldásnak” nevezte, hogy az amúgy is problémás anyagba bekerült néhány „vérlázító elem, amelyekből ha kettőt-hármat visszavesznek, akkor már rendkívül rugalmasnak” tűnik a minisztérium hozzáállása. Palkovics Imre, a Munkástanácsok elnöke azonban pozitív fordulatnak nevezte, hogy kedden a munkaadói és munkavállalói szervezetek tárgyalóasztalhoz ültek a szaktárcával, és alapvető pontokban sikerült megállapodniuk.

Gyermeknapra üzent a miniszterelnök