Több magyar termék juthat el az Aldiba

Hajdú Péter
2011. 09. 14. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A német diszkontlánccal egyeztetések kezdődnek a hazai áruk arányának növeléséről. A hazánkban gyártott termékek arányának növelésére szeretné rábírni az Aldit a Magyar Termék Nonprofit Kft. (MTN). A szeptember közepén kezdődő tárgyalásokon az Agrármarketing Centrum képviselője erősíti majd a magyar álláspontot. A két szervezet a többi kereskedőlánccal is tárgyalásokat tervez.
– Szeptember 14-én ülünk tárgyalóasztalhoz az Aldi képviselőivel, hogy megegyezzünk, miként lehetne növelni a diszkontláncban kapható magyar termékek arányát – mondta el lapunknak Kecskeméti Attila, az MTN ügyvezető igazgatója. Mint mondta, számukra azért örömteli, hogy az áruházlánc gyorsan és pozitívan reagált tárgyalási javaslatukra, mert minden külföldi – az Aldi esetében döntően német és osztrák – termék megvásárlásával jövedelmet vonnak ki az országból. Arra szeretnék felhívni tárgyalópartnerük figyelmét, hogy ha a magyar termékek aránya tartósan alacsony marad üzleteikben, már középtávon is kárt okozhat nem csupán az országnak, de magának az Aldinak is. Az ország erőforrásainak csökkenésével ugyanis a lakosság fizetőképessége is alacsonyabb lesz, ami minden kereskedőnél a forgalom csökkenését eredményezheti. Miután kezdeményezésük egybeesik az agrártárca elképzeléseivel, az Agrármarketing Centrum képviselője is részt vesz majd a tárgyalásokon, s később más külföldi tulajdonú vállalkozásokkal is hasonló tárgyalásokat szeretnénk indítani.
Természetesen örömmel veszünk részt az MTN által kezdeményezett tárgyaláson, mert fontosnak tartjuk, hogy a hazai termékek minél nagyobb arányban szerepeljenek a külföldi tulajdonban lévő kereskedelmi láncok kínálatában – ezt már Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója fejtette ki. – Annál is inkább így van ez, mert tapasztalataink szerint az utóbbi időben mind jobban elterjedt, hogy olyan termékeket kínálnak magyarként, amelyek minden ízükben külföldiek. Számos esetben egyenesen a fogyasztók megtévesztéséről van szó. Érdekes hozzáállás, hogy sok külföldi kézben lévő áruházlánc magyar terméknek tekint minden olyan árut, amelyet a fogyasztó magyarnak gondol. S bár sandaságot senkiről nem feltételezünk, azért ezeket a félreértéseket mielőbb tisztázni kell. Ezért szándékunkban áll az összes érintett vállalkozással egyeztetni ebben a problémakörben. Az Aldival tervezett megbeszélés lesz az első ebben a sorban – jelentette ki a szakember.

A Bonafarm nem akar kereskedni. A Bonafarm-csoport és tulajdonosa, Csányi Sándor egyetlen kereskedelmi láncot sem akar felvásárolni – közölte megkeresésünkre Éder Tamás, a részvénytársaság szóvivője. Mint mondta, a közeli jövőben nem tervezik a cégcsoport már jelenleg is nagyon széleskörű tevékenységi körének bővítését, inkább jelenlegi élelmiszer-gazdasági ágazataink fejlesztésére összpontosítunk. A HVG értesülése szerint a cégcsoport a Coop felvásárlására készült, egy lapunkhoz eljutott információ pedig arról szólt, hogy a Cora, a Match és a Profi üzletlánc felvásárlásával bővítette volna tevékenységi körét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.