A táblabíróság egyúttal megszüntette Keczer László lakhelyelhagyási tilalmát. A Pécsi Törvényszék tavasszal különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelésben találta bűnösnek és hét év börtönbüntetéssel sújtotta Keczer Lászlót, és öt évre a közügyek gyakorlásától, tíz évre gazdasági társaság vezetésétől is eltiltotta.
A vád szerint a helyi tömegközlekedési céget 2008 és 2011 között vezető 57 éves férfi vezérigazgatói megbízását kihasználva, kötelezettségeit megszegve, a pécsi közgyűlés felhatalmazása nélkül kötött 2009-ben szerződést a városi vagyonkezelő Pécs Holding többségi és a Mecsekbusz Kft. kisebbségi tulajdonában lévő PK buszparkjának eladásáról. A járművek a PK és az LL Bus Kft. által létrehozott PK Busrent Kft.-hez kerültek, de az adásvételhez kapcsolódóan a buszok bérléséről is született megállapodás, hogy a járművekkel továbbra is biztosíthassák Pécs tömegközlekedését.
Az ügyészség és az elsőfokú bíróság szerint Keczer László ezzel mintegy 2,5 milliárd forint vagyoni hátrányt okozott az általa képviselt önkormányzati érdekeltségű társaságnak. A másodfokon eljáró táblabíróság Krémer László bíró vezette tanácsa azonban úgy találta: a Pécsi Törvényszék ítélete – részben a vádirat hiányosságai miatt – megalapozatlan volt, és a bíróság az indoklási kötelezettségeinek sem tett mindenben eleget.
Az ítélőtábla álláspontja alapján a törvényszék a PK buszeladással és a bérlettel kapcsolatos szerződéseit nem megfelelően, azaz nem komplexen, egy gazdasági folyamatként vizsgálta, hanem egy-egy ügyletet kiragadott, és azokról azt állapította meg, hogy előnytelenek voltak a PK-nak. Ezenkívül nem volt tekintettel a szerződésekben érintett gazdasági társaságok részben azonos tulajdonosi összetételére sem.
A táblabíróság kimondta: a buszpark eladása nem járt vagyonvesztéssel, mert a járműveket a könyv szerinti értéknél 50 millió forinttal magasabb áron értékesítették. Ezért az új eljárásnak elsősorban annak vizsgálatára kell kiterjednie, hogy a buszok bérlésével kapcsolatban voltak-e aránytalanságok.
A pécsi autóbuszok eladásáról szóló szerződést februárban jó erkölcsbe ütközőnek, ezért jogerősen semmisnek nyilvánította a Zalaegerszegi Törvényszék. Ennek értelmében a PK Busrent nem szerezte meg a 176 busz tulajdonjogát, így az eredeti állapot helyreállítása érdekében azokat vissza kellett adnia a PK-nak.
A pécsi közgyűlés áprilisban úgy döntött, hogy a szolgáltatás biztonságáért a nehéz anyagi helyzetben lévő PK helyett egy tisztán városi tulajdonú céget, a Tüke Busz Zrt.-t bízza meg a tömegközlekedési feladatok ellátásával.