Nem véletlen, hogy Kínában tartotta a világpremierjét az új Mercedes-Maybach S-osztálynak a gyár, hiszen arrafelé nagy keletje van a sofőrös limuzinoknak, és a helyi szabályozás ugyan megdrágítja a nagy méretű benzinmotorok használatát, de azért szívesen fizetnek be például a V12-es biturbóra is az ügyfelek, ami az új autónál 680-as jelzéssel, változatlan, 612 lóerős teljesítménnyel (900 Nm) kerül a motortérbe.
Európában ez a blokk nem lesz választható, mifelénk az egyébként középső, 580-as jelzésű lágyhibirid V8-as biturbó (503 LE/700 Nm) lesz a csúcs, a belépőszintet a 3,0 literes soros hathengerest használó plug-in hibrid hajtás jelenti majd (amit egyébként érdektelenség miatt nem visznek majd azokra a piacokra, ahol a V12-es megmarad…). A hírek szerint egyébként egy-két éven belül akkumulátoros-elektromos hajtással is választható lesz majd a limuzin.
Alapfelszerelésként kapja az autó Chauffeur csomagot és a gyár által Executive üléseknek nevezett két hátsó fotelt, ugyanis a Mercedes-Benz meg van győződve arról, hogy a tulajdonos ott fog majd utazni. A hátsó üléseknél az ülőlapot, a háttámlát is lehet állítani, gombnyomásra lábtámasz is előbukkan, a masszázsfunkció pedig a korábbinál nagyobb felületen aktív, értsd több izmot mozgat meg a nagy tespedés közepette.
A hétköznapi S-osztályhoz képest több fát használnak a belső térben, rózsaarany-cérnával készül a díszvarrás (természetesen más szín is választható), és a 30 hangszórós hifi aktív zajkioltása is az eddigi legjobb, amit szériaautóban megvalósítottak. Csak itt érhető el a Maybach megrendelésére készített No.12 névre hallgató, babérillatot megidéző egyedi illatosítópatron.
Az új Mercedes-Maybach S-osztály számára készítettek egy dedikált Maybach üzemmódot is, ilyenkor az alapfelszerelésként adott légrugózás még kényelmesebb haladást tesz lehetővé, a gázpedál érzékenysége csökken, a váltó 2-es fokozatból indul és finomabban kapcsol. A sofőr dolgát nagyban megkönnyítő – 5,5 méteres karosszériáról és 3396 mm-es tengelytávolságról beszélünk – hátsókerék-kormányzás itt is elérhető, akár a nagyobb, akár 10 fokos kerékelfordulást is lehetővé tevő rendszer.
A teljes cikket IDE KATTINTVA érheti el.